گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کدام مشاغل موجب بهبود اقتصادی می‌شود؟

صنایع خدماتی مانند میهمان‌نوازی و سرگرمی منجر به موارد استخدامی جدید در اروپا شده اما آموزش و مدیریت دولتی کمترین شغل را در سه ماه دوم ایجاد کردند. همچنین نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد تولید اقتصادی اتحادیه اروپا زودتر از حد انتظار به سطح قبل از همه‌گیری بیماری کووید خواهد رسید.

به نقل از ویفروم، بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد در مورد آینده مشاغل، همزمان با تطبیق بازار کار جهانی با انقلاب صنعتی چهارم که در حال بازنگری اساسی در تولید و صنعت با فناوری هوشمند پیشگام است، بازیابی مهارت کارکنان بسیار مهم خواهد بود. طبق این گزارش تخمین زده می‌شود تا سال ۲۰۲۵، به دلیل تغییر تقسیم کار بین انسان و ماشین ۸۵ میلیون شغل جابه‌جا خواهد شد.

این گزارش نشان می‌دهد این خسارت‌ها با ایجاد شغل در رشته‌های جدید جبران می‌شود و برخی از مشاغل مانند تحلیلگران و دانشمندان داده‌ها، متخصصان هوش‌ مصنوعی، یادگیری ماشینی و مهندسان رباتیک، نقش‌هایی است که بیشتر مورد تقاضا خواهد بود.

صنایع میهمان‌نوازی و سرگرمی اروپا در حال بازگشت به کار است زیرا کشورهای منطقه به بهبودی خود از رکود اقتصادی بیماری کووید ۱۹ ادامه می‌دهد. بر اساس آخرین داده‌های محققان استخدام‌های جدید در مشاغل خدماتی بیشترین سهم اشتغال جدید را در سه ماه سوم منتهی به ژوئن ۲۰۲۱ داشته‌اند.

رشد کل اقتصاد اتحادیه اروپا در سال گذشته ۶ درصد کاهش یافت و با رشد پیش‌بینی‌ شده نزدیک به پنج درصد در سال ۲۰۲۱ دوباره به وضعیت قبل نزدیک شده و به گفته کمیسیون اروپا در سه ماه گذشته سال جاری مشاهده شده که تولید زودتر از پیش‌بینی‌های قبلی به سطح قبل از کووید بازگشته است.

میهمان‌نوازی و گردشگری در همه‌گیری به دلیل محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های سفر آسیب دید اما با کاهش محدودیت‌ها در حال بازگشت است. بخش‌های غیر خدماتی مانند مشاغل بخش کشاورزی و ساخت‌وساز نیز در حال افزایش هستند و آموزش کمترین سهم استخدام‌های جدید را داشته است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا