گروه مشاوران برندینگ فراسو
روستاها

روستایی با طعم توت فرنگی

در غرب کرستان و در میان دو شهر سنندج و مریوان، روستایی به نام هویه وجود دارد كه توت فرنگي از محصولات كشاورزي آن روستا مي باشد.

در غرب کرستان و در میان دو شهر سنندج و مریوان، روستایی به نام هویه وجود دارد که با جلوه پلکانی اش، دل از هر بیننده ای می رباید. این روستای کمتر شناخته شده یکی از نمونه های روستاهای پلکانی در ایران است که خانه هایش بر دوش یکدیگر سوار شده اند و در آغوش کوه تا آسمان پیش رفته اند.
روستای هویه در منطقه کلاترزان قرار گرفته و با روستاهای دیگری همچون اویهنگ، بیساران، سرهویه، سالیان و… همسایه است.

روستایی با طعم توت فرنگی
روستای هویه یکی از بهترین آب و هواها را برای کشاورزی دارد اما به دلیل وجود کوههای بلندی و کمبود آب در ارتفاعات این کار بیشتر در دامنه ها صورت می گیرد و در ارتفاعات نیز از محصولات زراعی دیمی برای کشت استفاده می شود.
تنوع در محصولات کشاورزی هویه زیاد است و محصولات زیادی در زمین های آن به بار می نشینند اما مهم ترین این محصولات توت فرنگی است که محصول اصلی صادره از روستا ست و طعم بسیار دلچسبی دارد.
از میان دیگر محصولات این روستا می توان به گردو، آلبالو و گیلاس، زردآلو، هلو، انگور، انجیر، سیب، به، بادام،گلابی و… اشاره کرد و از محصولات زراعی مانند گندم،جو و ذرت که به صورت آبی و دیم کشت می شوند نیز نام برد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا