گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

فائو: قیمت مواد غذایی در جهان به بالاترین میزان در ۱۰ سال گذشته رسیده است

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد شب گذشته اعلام کرد که قیمت مواد غذایی در جهان به بالاترین میزان خود در 10 سال گذشته رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، فائو، شب گذشته اعلام کرد که در ماه سپتامبر برای دومین ماه پیاپی شاهد افزایش قیمت مواد غذایی در جهان بوده‌ایم و قیمت‌ها هم اکنون در بالاترین سطح خود در ۱۰ سال گذشته قرار دارد.

این آژانس گفته که قیمت غلات و دانه‌های روغنی بیشترین رشد را داشته است.

فائو گفته که امسال تولید غلات در جهان طی سال جاری افزایش چشم‌گیری داشته، اما باز هم نخواهد توانست تقاضا برای مصرف را تامین کند. شاخص قیمت مواد غذایی فائو که نشان دهنده قیمت مواد غذایی در حوزه بین‌الملل است، طی ماه گذشته به ۱۳۰ واحد رسیده که از سپتامبر سال ۲۰۱۱ بی‌سابقه بوده است.

فائو می‌گوید: نسبت به سال گذشته قیمت مواد غذایی در ماه سپتامبر به طور متوسط ۳۲.۸ درصد رشد کرده است.

بنا به اعلام فائو طی سال گذشته قیمت محصولات کشاورزی به صورت مداوم افزایش یافته که یکی از دلایل آن کاهش تولید و دیگری افزایش تقاضا از سوی چین بوده است.

فائو می‌گوید: در ماه سپتامبر قیمت غلات نسبت به ماه قبل از آن در بازار جهانی ۲ درصد رشد کرده است و قیمت گندم به تنهایی ۴ درصد بالا رفته که دلیل آن محدود بودن عرضه و بالا بودن تقاضاست.

عبدالرضا عباسیان، کارشناس ارشد فائو می‌گوید: در میان غلات طی هفته‌های آینده گندم مرکز توجهات خواهد بود؛ چراکه باید دید علی رغم افزایش قیمت، تقاضا همچنان بالا خواهد بود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری فارس
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا