گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

برترین درختان گردو در تبریز کدام است؟

استان آذربایجان شرقی یکی از مهمترین استان های کشور به لحاظ موقعیت جغرافیایی و همچنین به دلیل هم مرز بودن با کشور آذربایجان و ارمنستان، یک استان مرزی مهم جهت پرورش بهترین نهال گردو در تبریز، نیز به شمار می آید. این استان که مرکز آن شهر تبریز است در شمال غربی ترین نقطه در نقشه ایران واقع شده است. بیش از 45 هزار کیلومتر مربع وسعت آن است و ارتفاع آن از سطح دریا بیش از 1600 متر است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آریانهال، استان آذربایجان شرقی از نظر آب و هوا جزء مناطق همیشه سرد و کوهستانی محسوب می شود و غالب هوای برفی و بارانی و دارای فصول سرد زیادی می باشد. کشاورزی در این استان با توجه زمین های حاصلخیز این استان بسیار رواج دارد.

در این مطلب همراه ما باشید تا شما عزیزان را با اقلیم استان آذریایجان شرقی آشنا کنیم همچنین برای کسانی که قصد احداث باغ های گردو را دارند، بهترین نهال گردو برای آذربایجان شرقی را معرفی کنیم.

معرفی بهترین درخت گردو برای تبربر:

از آنجایی که عمده درختان گردو دوستدار سرما هستند کاشت درخت گردو در این استان از گذشتگان دور، رواج داشته است. گردو حاصله در این استان به کشور های همسایه نیز صادر می گردد.

اما این نکته مهم را مد نظر قرار دهید، به دلیل سرمای بسیار زیاد بیشتر این استان، و همچنین ارتفاع زیاد، هر درخت گردویی مناسب کشت در این منطقه نیست. بهترین نهال گردو در تبریز شامل:

درخت گردو فرنور،

درخت گردو چندلر،

درخت گردو ژنوتیپ آریا،

درخت گردو کانادایی،

درخت گردو فرنور: مناسب ترین درخت گردو برای کشت در مناطق بسیار سرد و با ارتفاع زیاد می باشد. دامنه کوه ها و مناطقی که ارتفاع زیادی دارند، بهترین منطقه برای کشت این نهال گردو است. مهمترین ویژگی های درخت گردو فرنور شامل: این درخت گردو هر ساله و در باردهی بیش از ۷۰ کیلو گردو خشک تولید می کند. در برابر سرما و آفات بسیار مقاوم است.

نهال گردو چندلر: یکی دیگر از بهترین نهال های گردو در تبریز محسوب می شود که شما می توانید از آن بهره مند شوید. این درخت گردو ریشه آمریکایی دارد و با اصلاحات ژنتیکی زیادی که روی آن انجام شده است، تولیدات محصول زیادی دارد. نهال چندلر جزء قدیمی ترین نژاد و گونه نهال گردو است. این نهال می تواند تا ۱۰۰ سال عمر اقتصادی داشته باشد. همچنین با استفاده از روش های قلمه زنی می توان تعداد آن ها را به راحتی تکثیر کرد.

نهال گردوی ژنوتیپ: یکی دیگر از بهترین درخت گردو در تبریز محسوب می شود. این درخت خودگردافشان می باشد و از تمامی ارقام پایه بذری باردهی مناسب تری را دارا می باشد. مقاومت آن در سرما به نسبت چندلر و فرنور نمی باشد اما قابل قبول می باشد. باردهی نسبتا خوبی دارد و سایز گردوی آن نسبتا متوسط می باشد.

نهال گردو کانادایی؛ که زادگاه آن آمریکا شمالی و کشور کانادا است، یک درخت گردو بسیار مقاوم در برابر سرما و بیماری است. این درخت گردو می تواند در برابر کم آبی و سرمای شدید هم مقاومت خوبی داشته باشد. رنگ مغز گردو کانادایی قهوه ای روشن است و حدود ۱۸ گرم وزن دارد که نسبت به گونه های مشابه وزن آن بیشتر است. پایه بذری می باشد و باردهی آن نسبت به فرنور و چندلر کمتر می باشد.

نهال های گردویی مانند تویسرکان و دماوند نیز جزء درختان گردو بومی ایران است که می توان آن ها را در مناطق جلگه ای و معتدل استان آذربایجان کشت کرد. برای کشت این درختان توصیه می شوند که بهتر است با متخصصین کشاورزی مشورت نمایید.

یکی از بهترین نهالستان های معتبر فروش نهال گردو، آریا نهال می باشد که شما می توانید با کلیک به روی لینک زیر وارد صفحه ی قیمت خرید انواع نهال گردو شوید:

انواع بهترین نهال میوه مناسب در آذربایجان شرقی شامل:

درخت گردو،

درخت به،

درخت گلابی،

شلیل،

هلو،

سیب  از جمله درختان میوه معروف تبریز هستند و درختانی مثل افرا، کاج، ارس خزنده، سرو، فوتونیا نیز جزء درختانی است که در این استان وجود دارد.

شرایط آب و هوایی و اقلیم استان جهت پرورش بهترین نهال گردو در تبریز:

استان آذربایجان شرقی به دلیل نزدیکی به رشته کوه های آرارات، و کوهپایه ای بودن این استان، دارای هوای غالبا سرد است و دما در سردترین مناطق تا – ۳۵ درجه نیز می رسد.

نزدیکی به جنگل های ارس باران باعث شده است تا این استان از نظر پوشش گیاهی و درختان کشت شده و همین طور خاک حاصلخیز بسیار مورد توجه قرار گیرد. این نکته را مد نظر قرار دهید که آب وهوای بیشتر نقاط این استان سرد و خشک است و هر درختی توانایی رشد در این استان را ندارد.

قسمت هایی از این استان نیز دارای آب و هوای معتدل است. مناطقی که در نزیکی دریاچه ارومیه قرار دارد، مثل شهرهای مراغه و میانه جزء مناطق آب و هوایی معتدل به محسوب می شوند که شرایط کشت و زراعت جهت پرورش بهترین نهال گردو در تبریز مناسب می باشد.

جمع بندی در رابطه با خرید بهترین نهال گردو در تبریز:

در این مطلب به صورت کامل و تخصصی با اقلیم و آب وهوای استان آذربایجان شرقی آشنا شدیم. این استان در صنعت کشاورزی ظرفیت های فراوانی را دارد و با توجه به نزدیکی به کشورهای  آذربایجان و ارمنستان، می  تواند محل خوبی برای سرمایه گذاری باشد.

همچنین شما می توانید در هر نقطه از آذربایجان شرقی زیبا که ساکن هستید، تنها با یک تماس اقدام به خرید نهال گردوی مد نظر خود نمایید.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا