گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

گرانی، دلیل عدم استقبال کشاورزان از کودهای فسفاته و پتاسه

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: به دلیل افزایش قیمت کودهای فسفاته و پتاسه این دو نوع کود با عدم استقبال کشاورزان روبه رو شده است.

علی بایگانه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت عملکرد کودهای شیمیایی استان، بیان کرد: کودهای شیمایی در سال زراعی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در قالب سه نوع کود ازته، فسفاته و پتاسه به صورت یارانه به استان تخصیص داده شد که سهمیه استان در کود ازته بیش از ۸۸ هزار تن بود که موفق شدیم ۱۱۲ درصد از سهمیه و به عبارت دیگر ۱۲ درصد بالاتر از سهم ابلاغی را جذب کنیم.

وی ادامه داد: در مورد کود فسفاته از ۱۹ هزار و ۸۲۰ تن ۱۸ درصد تأمین و در رابطه با کود پتاسه نیز از شش هزار و ۸۰۰ تن ۵۸ درصد محقق شد، همچنین در بحث اوره به خوبی عمل کردیم و تمام سهمیه کود استان جذب و بین کشاورزان توزیع شد.

بایگانه مطرح کرد: به دلیل افزایش قیمت کودهای فسفاته و پتاسه این دو نوع کود با عدم استقبال کشاورزان روبرو شده است و به همین دلیل توفیق چندانی در جذب سهمیه ابلاغی به استان نداشتیم که امیدواریم کشاورازن ترغیب شوند و این دو کود موثر در عملکرد محصولات زراعی را مصرف کنند.

وی اضافه کرد: متأسفانه با توجه به شرایط خاک‌های زراعی از نظر فسفات و پتاس وضعیت چندان مناسبی نداریم و اگر کشاورزان از این کودها استفاده نکنند در عملکردها دچار کاهش و در نهایت خسارت به کشاورزان می‌شویم بنابراین امیدواریم برای سال زراعی آتی کشاورزان استقبال بیشتری از این کودها داشته باشند و جذب مازاد این سهمیه بالاتر برود.

بایگانه با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان مردادماه، ۵۱ درصد از سهم کود ازته استان را جذب و بخش زیادی از آن بین کشاورزان توزیع شده است، افزود: در حال حاضر در حال تأمین و تدارک کودهای کشت‌های پاییزه ۱۴۰۰_۱۴۰۱ هستیم که بخش‌هایی از آن تأمین شده و در حال توزیع است و کشاورزان می‌توانند با مراجه به سازمان جهاد کشاورزی نسبت به اخذ حواله‌ کود شیمیایی خود اقدام کنند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا