گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کاهش ۵۰ درصدی تولید پسته در رفسنجان

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه سال قبل ۶۵ هزار تن محصول پسته از باغات شهرستان برداشت شد گفت: امسال تولید این محصول ۴۰ تا ۵۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش دارد.

مجید فصیحی هرندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به آغاز برداشت محصول پسته در روزهای آتی افزود: سال گذشته بیش از ۸۰ هزار هکتار زیر کشت پسته در این شهرستان قرار داشت که امسال به دلیل خشکسالی، کمبود نزولات آسمانی و نیز سال ناآور، کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی محصول نسبت به سال قبل را شاهدیم.

وی آمار کارگران مورد استفاده در این باغات را سال گذشته روزانه  ۲۵ هزار نفر و در طول ۲ ماه در همین مدت معادل یک میلیون نفر عنوان و تصریح کرد: با وجود بیماری کرونا تمهیداتی اندیشیده و اجرا شد از جمله اینکه محل تجمع و اسکان کارگران در شهر و روستاها مشخص شود.

به گفته وی روزانه توسط ناظران محل اسکان و همچنین ترمینال های فرآوری پسته مورد بازرسی قرار گرفت تا آلودگی ویروس کرونا کنترل و از شیوع بیماری کرونا جلوگیری شود.

فصیحی هرندی بیان کرد: باوجود انجام این امور، باز هم افرادی درگیر ویروس شدند و جان خود را از دست دادند.

تعداد کمی کارگر وارد رفسنجان شوند

فرماندار رفسنجان با اشاره به کاهش برداشت ۴۰ تا ۵۰ درصدی محصول پسته نسبت به سال گذشته اظهار کرد: امسال با توجه به محصول کمتر نسبت به سال قبل، باید تعداد کارگران ورودی فصلی به رفسنجان هم کمتر باشد تا امکان سرایت کرونا نیز کاهش یابد.

وی افزود: امسال هم در شهر و بخش ها، محلی برای تجمع کارگران در نظر گرفته می شود تا در سطح شهر و روستاها پراکنده نشوند؛ تجمع عمومی و کنترل اوضاع بیماری حتماً طبق سال گذشته انجام می شود.

فصیحی هرندی کشاورزان و دست اندرکاران برداشت محصول پسته را به رعایت بیش از پیش پروتکل های بهداشتی اعم از استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شست‌وشوی دست ها توصیه کرد و افزود: امسال نوع خطرناک تر و مسری تر( ویروس دلتا ) در جامعه موج می زند که برای جلوگیری و پیشگیری از شیوع آن و قطع زنجیره انتقال،  باید پروتکل های بهداشتی را بیشتر رعایت کرد؛ این ویروس نوجوانان را هم درگیر کرده است.

شهرستان رفسنجان با جمعیت ۳۲۰ هزار نفری و حدود ۸۰ هزار هکتار باغ مشجر پسته در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا