گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

بادام سامان محصولی با شهرت جهانی

حدود ۲۷ درصد بادام ایران در شهرستان سامان تولید می‌شود و به لحاظ کیفیت، بادام «مامایی» شهرستان سامان کیفیت بالا و شهرت جهانی دارد.

بادام از محصولات خشکباری مهم در ایران و جهان است که به سبب بالا بودن ارزش غذایی، دارویی و بهداشتی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این موضوع باعث شده تا به واسطه صادراتی بودن محصول بادام، توجه به این کالا در برنامه‌ریزی‌های استان چهارمحال و بختیاری گنجانده شود و این فرصت خوبی را برای بهره‌گیری از این موقعیت و تلاش برای تحقق توسعه‌یافتگی این استان فراهم کرده است.

وسعت باغات بادام در این استان ۱۸ هزار و ۲۰۹ هکتار است و میزان تولید سالانه بادام در این استان ۲۴ هزار تن می‌باشد که زمینه اشتغال ۳۰ هزار نفر را در باغات بادام استان فراهم کرده است. عمده ارقام بادام تولیدی این شهرستان مامایی، ربیع، سفید، شاهرودی و سنگی می‌باشد که ۶۰ درصد کل بادام مربوط به رقم مامایی می‌باشد. شهرستان سامان با برداشت سالیانه ۱۸ هزار تن بادام، طی ۱۲ سال گذشته رتبه نخست تولید بادام در سطح کشور را داراست و بیشترین میزان بادام طی سال‌های گذشته به هندوستان صادر شده است. برداشت بادام از باغات شهرستان سامان، علی رغم سرمازدگی‌های متعدد در فصل بهار، آغاز شده است و تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا