گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

بزرگترین چالش تولید گوشت قرمز و سفید

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه بزرگترین چالش‌های موجود در زمینه تولید گوشت قرمز و سفید توزیع نهاده‌ها است، گفت: درحال حاضر میلیون‌ها تن نهاده دامی وارداتی در بنادر دپو شده است اما در داخل کشور با کمبود مواجه هستیم.

علی اکبر علیزاده برمی عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص اولویت‌های وزیر جهاد کشاورزی برای کنترل بازار گوشت سفید و قرمز، گفت : تولید گوشت قرمز و گوشت مرغ یک زنجیره است که با کنترل بخش‌های مختلف آن به صورت خودکار محصول نهایی که به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد دچار چالش نمی‌شود.
میلیون‌ها تن نهاده دامی وارداتی در بنادر دپو شده اما در داخل کشور با کمبود مواجه هستیمنماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین چالش‌های موجود در زمینه تولید گوشت قرمز و سفید توزیع نهاده‌ها است، ادامه داد: درحال حاضر میلیون‌ها تن نهاده دامی وارداتی در بنادر کشور خصوصا بندر امام خمینی(ره) دپو شده است اما در داخل کشور با کمبود مواجه هستیم و این کالای استراتژیک به دست مصرف کننده حقیقی نمی‌رسد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزیر جهاد کشاورزی آینده و دولت جدید باید از هم اکنون تدابیری را برای چند ماه آینده بازار گوشت مرغ اتخاذ کنند، افزود: در حال حاضر در زمینه جوجه یک روزه و تخم مرغ نطفه دار کمبود وجود دارد و برخی از سود جویان به دلیلی تفاوت قیمت از مرزهای غربی تخم مرغ نطفه دار را قاچاق می‌کنند.

به سرعت از کشتار دام‌های مولد جلوگیری شود
وی با تاکید بر اینکه دولت آینده باید نظارت جدی را بر میزان تولید و تامین جوجه یک روزه و تخم مرغ نطفه دار داشته باشد، عنوان کرد: در حال حاضر با کمبود گوشت مرغ در سطح بازار مواجه هستیم که باید به صورت موقت از طریق واردات این کسری جبران شود.
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت سیزدهم و مسئولان ذی‌ربط باید به سرعت از کشتار دام‌های مولد جلوگیری کنند، گفت: علوفه مورد نیاز دام دامداران با توجه به خشکسالی‌ها و از بین رفتن مراتع باید تامین شود تا آنها احساس کنند حامی واقعی به نام دولت از آنها حمایت می‎‌کند، مجموعه این اقدامات بازار گوشت قرمز و گوشت مرغ را به سمت آرامش و تعادل هدایت می‌کند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
itpnews
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا