گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

ماهیان زینتی ۱۰ هزار ایرانی را شاغل کردند

مدیرکل دفتر آبزیان آب شیرین سازمان شیلات ایران گفت: در سال گذشته ۲۵۰ میلیون قطعه ماهی زینتی در کشور تولید و برای ۱۰ هزار نفر در واحد های تولید و توزیعی اشتغال ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم مهدی شکوری مدیرکل دفتر آبزیان آب شیرین سازمان شیلات ایران در گردهمایی تولیدکنندگان ماهیان زینتی سراسر کشور اظهار کرد: ۱۶۰۰ واحد پرورش ماهیان زینتی در کشور وجود دارد که ۳۰ درصد آنها واحدهای بزرگ صنعتی هستند و از ۱۰۰ هزار قطعه تا یک میلیون قطعه ماهی زینتی تولید دارند و مابقی واحدهای پرورش ماهیان زینتی کوچک و متوسط به حساب می آید.

وی با بیان اینکه سازمان شیلات ایران توسعه واحدهای پرورش ماهیان زینتی به صورت خرد و خانگی تا صنعتی و توسعه یافته را دنبال می کند افزود: این صنعت اشتغال مناسبی دارد و  توسعه شهرکهای ماهیان زینتی در کشور دنبال می شود.

مدیرکل دفتر آبزیان آب شیرین سازمان شیلات ایران ادامه داد: این شهرک ها در حال شکل گیری و در مرحله ساخت و ساز هستند و در زمینه های مختلفی مانند پرورش ماهیان شور و شیرین زینتی فعالیت خواهند داشت.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۲۵۰ میلیون قطعه ماهی زینتی در کشور تولید و برای ۱۰ هزار  نفر در واحد های تولید و توزیعی اشتغال  ایجاد شده است.

شکوری  گفت: این صنعت می تواند صادرات مناسبی داشته باشد و در سال گذشته ۲.۵  میلیون  دلار ماهی زینتی به کشورهای همسایه صادرات داشته ایم اما این امکان وجود دارد که صادرات به دیگر کشورها نیز افزایش یابد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
تسنیم
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا