گروه مشاوران برندینگ فراسو
روستاها

روستای زشک مشهد

روستای زشک چشم اندازهایی زیبا، آب و هوایی مطبوع و معتدل و باغ های سبز با میوه های رنگارنگ دارد. به همین دلیل در شمار بهترین مناطق ییلاقی شهر مشهد است.

یکی از روستاهای معروف اطراف مشهد روستای زشک نام دارد. این روستا در ۲۰کیلومتری این شهر واقع شده است که در امتداد جنوب شرقی رشته کوه بینالود قرار گرفته است و ۲۰۰۰ متر ارتفاع آن از سطح دریا باعث شده چشم انداز بسیار زیبایی از خانه های قدیمی، باغ ها، دره ها و خانه های امروزی به وجود بیاید.

روستای زیبای زشک مانند بسیاری از مناطق گردشگری خراسان رضوی از جمله طرقبه،اخلمد،قره سو و …یکی از پر بازدید ترین و تفریحی ترین روستاهای اطراف مشهد می باشد.

چرا این روستا نام زشک گرفت؟

زشک در لغت برگرفته از زو اشک و به معنای چشمه های جوشان می باشد. اگر در مسیر رودخانه پیش بروید، رودخانه ای را مشاهده می کنید که کاملا خشک شده است در حالیکه چند صد متر پایین تر از آن، آب فراوانی از دل زمین بیرون می جوشد. به همین دلیل است که این روستا به چشمه های جوشان معروف شده است.

روستای زشک چشم اندازهایی زیبا، آب و هوایی مطبوع و معتدل و باغ های سبز با میوه های رنگارنگ دارد. به همین دلیل در شمار بهترین مناطق ییلاقی شهر مشهد است.

جاذبه های دیدنی روستای زشک

  • چشمه قلقلی

چشمه قلقلی زشک یکی از پر‌آب‌ترین و زیباترین چشمه‌های مناطق ییلاقی مشهد به حساب می‌آید. آب این چشمه آن‌قدر با فشار است که انگار شاه‌لوله منطقه پشت آن قرار دارد و با قل‌قل فراوان از زمین می‌جوشد! چشمه قلقلی در ابتدای مسیر صعود به قله‌های چمن، شیرباد و قلسکه واقع شده است و اگر قصد صعود دارید، بهتر است سری به این چشمه نیز بزنید.

  • قله شیرباد

قله شیرباد یا بام خراسان بلندترین کوه از رشته کوه بینالود است و البته باید گفت با ۳۳۰۰ متر ارتفاع بلندترین نقطه کل منطقه خراسان نیز هست.برای صعود به این نقطه باید از روستای زشک مشهد و روستای حیطه عبور و با رسیدن به چشمه قلقلی کوهنوردی را شروع کنید.

  • قله چمن

به دلیل مسیرهای خاص کوهنوردی که در این روستا وجود دارد، کوهنوردان می توانند به راحتی از مسیرهای ایجاد شده به بالای کوه های زشک صعود نمایند، به همین دلیل است که این مکان، به محل مناسبی برای کوهنوردان تبدیل شده است. قله چمن که یکی از ارتفاعات بینالود می باشد، با ۳۰۲۰ متر ارتفاع جهت صعود کوهنوردان در فصول مختلف سال بسیار پرتردد است.

  • دره نهل

دره نهل در بخش دامنه‌های شرقی قله شیرباد واقع شده است و یکی از سرسبزترین دره‌های این منطقه به حساب می‌آید. لازم ‌به ‌ذکر است سرچشمه اصلی رودخانه زشک نیز در همین دره واقع شده است و سرسبزی بی‌نظیری را به ارمغان آورده که می‌توانید شاهد آن باشید. در این منطقه، چمنزاری تماشایی و خیره‌کننده با نام چمنزار اولنگ قرار دارد.

محصولات روستای زشک

این روستا همچنین دارای درختانی نظیر گیلاس، سیب، گلابی، زردآلو، گردو، آلو قرمز و هلو می باشد که از محصولات اصلی باغ های زشک است.

دیگر محصولات این روستا که البته از جذابیت های گردشگری آن هستند می توان به نان محلی، عسل و ماهی و بازار محلی اشاره کرد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا