گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

احیای هنر گلیم بافی در اردستان/توسعه صنایع دستی را مدنظر داریم

رئیس اداره میراث فرهنگی اردستان گفت: با برگزاری کلاسهای آموزشی گلیم بافی به عنوان یکی از صنایع دستی مهم اردستان، احیای این هنر ارزشمند به شکل کامل را مدنظر قرار دادیم.

مهدی مشهدی در حاشیه برگزاری اولین دوره آموزش گلیم‌بافی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: توسعه گردشگری در چشم‌انداز میراث فرهنگی اردستان قرار دارد و در این راستا تولید صنایع دستی محلی با انگیزه ایجاد درآمد سالم برای خانواده‌ها از ضروریات است.

وی افزود: «گلیم بافی» یکی از هنرهای ارزشمند اردستان است که به دلیل سهولت یادگیری و ارزانی مواد اولیه و بازار فروش، گزینه مناسبی برای گسترش و رشد صنایع دستی محلی در این شهرستان محسوب می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری صنایع دستی اردستان با بیان اینکه برای اولین بار در شهرستان اقدام به برگزاری کلاس آموزش گلیم‌بافی کرده‌ایم، گفت: این دوره که به دلیل به وجود آمدن وضعیت قرمز در شهرستان به تعویق افتاده بود، با بهتر شدن شرایط و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آغاز شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۰ نفر نسبت به ثبت نام این دوره اقدام نموده‌اند، اضافه کرد: پس از پایان دوره برای افراد واجد شرایط کارت شناسایی صادر می‌شود.

مشهدی تاکید کرد: در واقع با برگزاری کلاس‌های آموزشی گلیم‌بافی به عنوان یکی از صنایع دستی مهم اردستان، احیای این هنر ارزشمند به شکل کامل را مدنظر قرار دادیم و در ارتباط با دیگر هنرهای شهرستان نیز باید رویکرد مشابهی اعمال شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا