گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

زیرساخت‌های صادرات صنایع دستی در کرمان فراهم نیست

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: به لحاظ زیرساختی در زمینه صادرات صنایع دستی در استان کرمان دچار یکسری مشکلات هستیم.

کاظم حسین زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: صنایع دستی تنها کالا در کشور است که ظرفیت صادرات چمدانی و رسمی را دارد و ارزش افزوده بسیار زیادی هم ایجاد می‌کند و اشتغالزایی خوبی در بردارد.

حسین زاده مبنای صادرات چمدانی را گردشگر خارجی دانست و افزود: طی دو سال اخیر به دلیل شرایط کرونا در زمینه گردشگر خارجی دچار مشکل هستیم.

وی با اشاره به اینکه صادرات رسمی صنایع دستی از مبادی گمرکات کشور باید انجام شود، بیان کرد: به لحاظ زیرساختی در زمینه صادرات دچار یکسری مشکلات هستیم.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: زیر ساخت‌های خدمات پیش و پس از تولید در استان کرمان وجود ندارد؛ مثلاً مواد اولیه گلیم از جای دیگر وارد شده اما در سیرجان تولید می‌شود. این در حالیست که خدمات پس از تولیدش هم در کارگاه‌های قالی شویی و روشویی تهران انجام می‌شود و از گمرک همان محل هم صادر می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های صادرات در استان کرمان بیان کرد: رقم صادرات رسمی کرمان در سال حدود ۱.۵ میلیون دلار است که از مبادی گمرکات سایر مناطق کشور انجام می‌شود.

حسین زاده گفت: علیرغم اینکه در زمینه گردشگری خارجی در سال گذشته مشکل داشتیم، حدود ۴۹۵ هزار دلار صادرات چمدانی در استان کرمان داشته‌ایم که نسبت به سال‌های قبل کاهش دارد اما با توجه به شرایط کرونا قابل قبول است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا