گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

شکوفایی صنعت شیر و دام کنگاور پس از ربع قرن فعالیت

بزرگترین گاوداری غرب کشور که به همت بنیاد مستضعفان در شهرستان کنگاور راه اندازی شده و صنعت شیر و دام این شهرستان را پس از ربع قرن فعالیت به شکوفایی رسانده است.

به گزارش ایرنا، شرکت شیر و دام کنگاور در سال ۱۳۷۶ با پیگیری استانداری کرمانشاه و پاسخ مثبت بنیاد مستضعفان در زمینی به مساحت ۲۴ هکتار در روستای سلطان آباد شهرستان کنگاور شروع به کار کرد و ۲۵۰ هکتار زمین این شرکت مختص به امور کشاورزی است.

شرکت شیر و دام کنگاور جزو اولین طرح‌های مدرن دامپروری کشور بود و تمامی امکانات آن از جمله مدیریت، وسایل مورد استفاده مانند دستگاه شیردوش و خوراک ریز براساس آخرین دستاوردهای روز دنیاست.

بزرگترین گاوداری های غرب کشور

مدیرعامل شرکت شیر و دام کنگاور نیز در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: این گاوداری با ظرفیت پرورش سه هزار راس گاو مولد آغاز به کار کرد که در حال حاضر چهار هزار و ۸۰۰ گاو مولد و گوساله در آن نگهداری می‌شود و یکی از بزرگترین گاوداری های غرب کشور است.

«محمدعلی رودباری» افزود: از این دامداری روزانه ۶۵ تا ۷۰ تن شیر تولید می‌شود که برای کارخانه لبنیات مانیزان و بیستون در استان و چند کارخانه لبنیات کشور فرستاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این گاوداری بیش از ۱۴۰ نفر مشغول به کار هستند، افزود: تعداد استاندارد نیروی انسانی در این گاوداری باید نهایتا ۸۰ نفر باشد که بخاطر محرومیت منطقه سعی کرده ایم بیشترین نیروی انسانی با پرداخت حقوق تقریبا دو برابر قانون کار و مزایای بسیارخوب داشته باشیم.

او اضافه کرد: این گاوداری برای یک هزار نفر به طور غیرمستقیم (برای عملیات زراعی) ایجاد اشتغال کرده و تحرک اقتصادی خوبی در منطقه بوجود آورده است.

رودباری در ادامه با بیان اینکه ۲۵۰ هکتار از اراضی اطراف گاوداری را به کشت یونجه اختصاص می دهیم، اظهار داشت: سالانه بین هفت تا هشت هزار تن یونجه برای گاوداری نیاز است که با سایر علوفه ها سالانه ۳۰ هزار تن علوفه ذخیره می شود.

وی همچنین گلایه ای از گرانی قیمت مصوب نهاده های دامی کرد و توضیح داد: به عنوان مثال با افزایش قیمت یونجه از ۲ هزار و ۷۰۰ تومان سال گذشته به چهار هزار و ۵۰۰ تومان در سال جاری، قیمت شیر هیچ افزایشی نداشته و این روند گاوداری ها را در سال ۱۴۰۰ دچار خسارت و زیان فراوان خواهد کرد.

کارگران موتور محرکه و بازوان پرتوان جامعه‌ هستند

فرماندار کنگاور روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از این گاوداری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: کارگران به عنوان موتور محرکه و بازوان پرتوان هر جامعه‌ای، همواره ایفاگر نقشی مهم و اساسی در راه نیل به رشد، تعالی و شکوفایی هستند.

« فرزاد الماسی» افزود: قشر شریف کارگر به عنوان تلاشگران زحمتکش کار و تولید و جهاد اقتصادی در طول این چهار دهه همواره حضوری بانشاط و شورآفرین داشته‌ است.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که در سال مزین بنام «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» با عزم جدی و همت تلاش گران این عرصه، شاهد دمیده شدن شور و امید در چرخه اقتصادی کشور به خصوص در کنگاور و تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران در بخش تولید و اشتغال باشیم.

فرماندار کنگاور خطاب به مدیران، پرسنل و کارگران گاوداری بنیاد این شهرستان گفت: در این سالها که کشور به دلیل تحریم‌های ظالمانه، بیش از هر زمان دیگری نیاز به کار و تلاش و سازندگی دارد، باید با عزم و اراده و مصمم‌تر از همیشه، به اشتغال، رونق تولید، چرخ های تولید و اقتصاد کمک کنیم.

الماسی با اشاره به تولید روزانه حدود ۷۰ تن شیر در گاوداری بنیاد کنگاور، گفت: تامین شیر شرکت های لبنیاتی استان کرمانشاه و صنایع تبدیلی لبنی باید در اولویت قرار گیرد.

از کارگران فعال کنگاوری تقدیر می شود

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان کنگاور نیز هفته کارگر را بهترین فرصت برای تبیین نقش ارزشمند کارگران در تولید و اقتصاد کشور دانست و افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم اقدامات موثری در کشور و شهرستان برای تثبیت و افزایش اشتغال و رونق تولید و نیز مسائل رفاهی کارگران انجام گرفت اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب و ایده آل فاصله وجود دارد.

«محسن فریدونی» عنوان کرد: به مناسبت هفته کارگر برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود که تقدیر از کارگران فعال و پرتلاش ازجمله آن‌ها هستند که در روزهای آینده از آنها و ۱۰ تن از کارگران نمونه گاوداری بنیاد تقدیر خواهد شد.

شرکت شیر و دام کنگاور و گاوداری بنیاد مستضعفان بر سر راه فرعی کنگاور- نهاوند و حوالی روستای سلطان آباد قرار دارد.

شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا