گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

خرید توافقی پیاز، گوجه فرنگی و سیب زمینی از استان‌های جنوبی آغاز شد

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از آغاز خرید توافقی پیاز، گوجه‌فرنگی و سیب زمینی از استان‌های جنوب کشور خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، «محمدعلی طهماسبی» افزود: سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به منظور حمایت از کشاورزان تولیدکننده و جلوگیری از ضـرر و زیان وارده به کشاورزان و ایجاد تعادل در بازار اقدام به خریـد توافقی این سه محصول کرده است.

وی گفت:‌ در این راستا دستورالعمل خرید توافقی این سه محصول در تاریخ پنجم اسفندماه به استان‌های تولیدکننده ابلاغ شده است.

این مقام مسوول اظهار داشت: همچنین مقرر است اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی با همکاری استان‌های تولیدکننده به صورت خرید توافقی و با هماهنگی اتحادیه‌های استانی سراسر کشور نسبت به عرضه پیاز، گوجه فرنگی و سیب زمینی به همه  استان‌ها اقدام کند.

طهماسبی خاطرنشان‌کرد: با هدفحمایت بیشتر دولت از کشاورزان، اجرای خرید تضمینی نیز در دست پیگیری است.

به گزارش ایرنا، طبق گزارش های موجود،  امسال کشت پیاز در جیرفت ۲.۷ برابر برنامه ابلاغی انجام شد که در صورت نیاز باید محصول علاوه بر در بازار داخلی، به مصرف صنایع و صادرات برسد.

طبق آمارها ۲۸ میلیون تن محصول سبزی و صیفی سالیانه در سطح ۸۰۰ هزار هکتار در کشور تولید می‌شود که از این رقم ۳.۵ میلیون تن محصول به ارزش ۱.۳ میلیارد دلار صادر می‌شود.

در آخرین نرخ‌نامه عمده فروشی محصولات کشاورزی در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران، هر کیلوگرم گوجه فرنگی بوته رس بین ۲ هزار و ۵۰۰ تا چهار هزارتومان، پیاز شیری و زرد بین سه هزار تا پنج هزار تومان، پیاز قرمز بین پنج هزار تا هفت هزارتومان و پیاز نو بین ۲‌هزار تا چهار هزار تومان و سیب زمینی بین ۲ هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار و ۵۰۰ تومان قیمت داشت.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا