گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

ترفند جدید مرغ فروشی‌ها برای دور زدن تعزیرات: فقط مرغ قطعه بندی شده موجود است

مرغ فروشی ها روشی جدید برای گران فروشی مرغ انتخاب کرده اند و برای اینکه مرغ را به قیمت مصوب خود به فروش نرسانند، آن را قطعه بندی کرده و با قیمت های بالایی در سایه سکوت دستگاه های نظارتی می فروشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم  در صورتی که این روزها برای خرید مرغ به فروشگاه های سطح شهر مراجعه کرده باشید با پاسخ های متفاوتی  و جدیدی برای خرید مرغ مواجه می شوید.

کارگروه تنظیم بازار قیمت هرکیلوگرم مرغ را ۲۰۴۰۰ تومان تعیین کرده است و برای اینکه این نرخ رعایت شود درج این قیمت را بر روی تمام بسته بندی های مرغ اجباری کرده است اما هنگام خرید این محصول با قیمت های در حدود ۳۰ هزار تومان مواجه خواهید شد.

برخی از فروشگاه ها نیز که قیمت مصوب ۲۰۴۰۰ تومانی را رعایت می کنند هنگام مراجعه به آنها مرغی برای عرضه و فروش به مردم وجود ندارد اما در عوض در حجم زیادی مرغ قطعه بندی شده و با قیمت های بالا برای عرضه دارند.

مرغ کاملی که قیمت هر کیلوگرم ۲۰۴۰۰ تومانی دارد، بعد از قطعه بندی نرخ آن ۵۰ هزار تومان برای هر کیلوگرم  سینه و ۴۵ هزار تومان برای ران می شود که بسیار بیشتر از ارزش واقعی آن است.

بنابر این گزارش فروشنده یک فروشگاه محصولات پروتئینی در خیابان فرحزادی تهران خیابان مطهری در این ارتباط می گوید: برای خرید مرغ به قیمت مصوب ساعت ۱۴ به فروشگاه مراجعه کنید و به هر فردی سه عدد مرغ داده می شود اما اکنون مرغ قطعه بندی شده و آماده مصرف موجود است.

از نکات مهم در این خصوص آن است که قطعه بندی مرغ  در مرغ فروشی ها، برای رعایت مسائل بهداشتی ممنوع است و تنها باید در مراکز مجازی انجام شود که از سازمان دامپزشکی مجوز دارند اما این تخلف برای گران فروشی  دور زدن نرخ مصوب به راحتی انجام می‌شود.

انفعال دستگاه های نظارتی

بنابر این گزارش ستاد تنظیم بازار و وزارت جهاد کشاورزی بارها تاکید کرده اند که دان مرغداران را به طور کامل تامین کرده اند و این محصول باید با قیمت مصوب فروخته شود و به دست مصرف کنندگان برسد.

بر این اساس سازمان تعزیرات حکومتی نیز باید به نرخ مصوب مرغ در بازار نظارت داشته باشد تا از تخلف و گران فروشی این محصول در بازار جلوگیری به عمل آید اما مشخص نیست که چرا این دستگاه و دیگر دستگاه های نظارتی، نظیر اتاق اصناف و اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در این باره سکوت کرده اند و دخالت  تاثیرگذاری در بازار ندارند.

سازمان دامپزشکی نیز در این ارتباط می تواند ورود کرده و واحد‌های مرغ فروشی که بدون مجوز و صرفا برای گرانی فروشی اقدام به قطعه بندی مرغ می‌کنند را اعمال قانون کند.

بنابر این گزارش موضوع گرانی مرغ به جلسه تنظیم بازار این هفته نیز رفت و قبادی دبیر تنظیم بازار در این ارتباط اظهار داشت: عدم تعادل بازار مرغ ناشی از وقفه یک هفته‌ای در عرضه و افزایش تقاضای مرغ است؛ تلاش برای تنظیم بازار شب عید و ماه مبارک رمضان موجب این وقفه یک هفته‌ای در عرضه و در نتیجه افزایش قیمت مرغ در برخی استان‌ها شده است.

به گفته دبیر ستاد تنظیم بازار، هم اکنون به میزان کافی کنجاله و ذرت در اختیار بخش تولید قرار گرفته است، اما وجود برخی مشکلات در توزیع موجب اخلال در عرضه مرغ شد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری تسنیم
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا