گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کنترل بازار گوشت با حذف واسطه‌ها و دلالان

عباس قبادی در حاشیه جلسه تنظیم بازار گوشت ایام عید که در تاریخ 2 بهمن 99، با حضور مسئولان وزارت صمت و نمایندگان بخش‌های مختلف شبکه تولید و توزیع برگزار شد، با تاکید بر اینکه برای تنظیم بازار باید تمام حقوق و منافع تمام حلقه‌های زنجیره از تولید کننده تا مصرف کننده را در نظر گرفت و حمایت کرد گفت: در جلسه‌ای که برگزار شد نمایندگان همه عوامل شبکه از تولید، کشتار و توزیع حضور داشتند و موضوعات و مسائل مربوط به هر کدام از حلقه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عباس قبادی در حاشیه جلسه تنظیم بازار گوشت ایام عید که در تاریخ ۲ بهمن ۹۹، با حضور مسئولان وزارت صمت و نمایندگان بخش‌های مختلف شبکه تولید و توزیع برگزار شد، با تاکید بر اینکه برای تنظیم بازار باید تمام حقوق و منافع تمام حلقه‌های زنجیره از تولید کننده تا مصرف کننده را در نظر گرفت و حمایت کرد گفت: در جلسه‌ای که برگزار شد نمایندگان همه عوامل شبکه از تولید، کشتار و توزیع حضور داشتند و موضوعات و مسائل مربوط به هر کدام از حلقه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دبیر ستاد تنظیم بازار شرایط تولید دام و گوشت قرمز در کشور را مناسب توصیف کرد و افزود: براساس گزارشاتی که در این جلسه ارائه شد، خوشبختانه میزان تولید دام و گوشت قرمز در کشور به‌گونه‌ای است که می‌تواند پاسخ‌گوی نیاز بازار باشد.
وی ایجاد ارتباط و اتصال پایدار بین بخش‌های مختلف زنجیره را یکی از عوامل مهم در کنترل قیمت‌ها و تنظیم بازار برشمرد و تصریح کرد: بر اساس مصوبات جلسه، مقرر شد تا دامداران و تولیدکنندگان، دام مورد نیاز بازار را با قیمت مناسب و حداقل سود، در اختیار واحدهای کشتار قرار دهند و سپس لاشه در چند نقطه مشخص به واحدهای توزیع تحویل داده شود و همچنین برای جلوگیری از ازدحام اجتماعی، مقرر شد تا با گسترش سطح عرضه واحدهای صنفی خرد در سطح شهر نیز در توزیع گوشت با قیمت تعدیل شده مشارکت کنند.
قبادی با بیان اینکه در این طرح ضمن حذف دلالان و واسطه‌های اضافه، با ایجاد ارتباط نزدیک بین بخش‌های مختلف شبکه تولید و توزیع گوشت، در کنار حمایت از مصرف کننده، حقوق کل شبکه تولید و توزیع نیز در نظر گرفته شده است، گفت: با توجه به تصمیمات اخذ شده در این جلسه، قیمت گوشت دام سبک و دام سنگین به گونه‌ای تعیین شد تا ضمن در نظر گرفتن شرایط اقتصادی جامعه، از تولید کننده نیز حمایت شود.
بر اساس گفته‌های دبیر ستاد تنظیم بازار، عرضه گوشت با این روش منحصر به میادین نخواهد بود و با هماهنگی که با واحدهای صنفی انجام شده است، مقرر شد تا این شبکه توزیع نیز در عرضه گوشت با قیمت تعدیل شده همکاری و مشارکت داشته باشند و در مراحل بعدی، این طرح در سایر استان‌ها و در سراسر کشور اجرا شود و یکی از اهداف این برنامه، ایجاد یک ارتباط پایدار بین حلقه‌های مختلف زنجیره تامین و توزیع وهمچنین کاهش هزینه‌های توزیع، جهت کنترل مستمر بازار گوشت است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
itpnews
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا