گروه مشاوران برندینگ فراسو
روستاها

روستای اولسبلنگاه ماسال

اولسبلنگاه، یک روستای ییلاقی در 25 کیلومتری جنوب شهر ماسال است که در فصل بهار و تابستان موردتوجه بسیاری از گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت قرار دارد.

اولسبلنگاه، یک روستای ییلاقی در ۲۵ کیلومتری جنوب شهر ماسال است که در ۲۵ کیلومتری جنوب آن است که در فصل بهار و تابستان موردتوجه بسیاری از گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت قرار دارد.

این روستا چشم‌اندازهای طبیعی بسیار زیبایی دارد که در کنار خانه‌های چوبی روستا و اسب‌های وحشی که در میان درختان و بر روی تپه‌ها دیده می‌شوند، مناظری خاص و شگفت‌انگیز ایجاد کرده است.

خانه‌های چوبی در بافت قدیمی روستا، با مردمانی که هنوز سنت‌های قدیمی خود را حفظ کرده‌اند، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به اولسبلانگاه ماسال است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در این روستا شبکه‌ برق‌رسانی وجود ندارد.

روستای اولسبلنگاه ماسال

مردم محلی و گردشگرانی که در کلبه‌های چوبی اقامت دارند، برق موردنیاز خود را از موتورهای برقی تامین می‌کنند و از هیزم برای گرم کردن خانه و پخت غذا استفاده می‌کنند. در واقع می‌توان گفت، روستای اولسبلنگاه ماسال یک منطقه بکر و دست‌نخورده است که برای چند روز آرام و به دور از هیاهوی شهری پیشنهاد می‌شود.

این منطقه ییلاقی چشم‌اندازی سرسبز و خانه‌هایی چوبی دارد که زیبایی روستا را دوچندان می‌کند.

وجه تسمیه

این روستا نامش را از دو واژه تالشی اولسا و بلنگاه گرفته است و به معنای جایگاهی است بلند که درختان ممرز بر روی آن قرار گرفته اند.

آب و هوا روستای اولسبلانگاه

روستای اولسبنگاه به‌لطف قرار داشتن روی این ارتفاعات شب‌­ها و صبح‌­های سردی دارد.

درفصل­ بهار با آب‌­و­هوای معتدل، بارش‌­های گاه­‌وبی­گاهی دارد. تابستان خنک مردم شهر را به سمت این روستا روانه می­‌کند. هوای این روستای در پاییز رو به سردی می‌­رود، به‌همین دلیل مردم روستا به سمت ماسال کوچ می‌کنند. در فصل زمستان هم پوشش سفیدرنگ زمین، غرق در مه به این ییلاق زیبایی دیگری می‌­دهد.

سایر روستاها:

روستای پارودبار گیلان
روستای ییلاقی دیورش رودبار
ایران زیباست؛ روستاهای ییلاقی مسیر اسالم به خلخال

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا