گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

پرورش بیش از ۶۵۰۶ رأس اسب از نژادهای مختلف در استان کرمان

معاون بهبود تولیدات دامی این سازمان گفت: استان کرمان در زمینه پرورش اسب در کشور از استان‌های شاخص و پیشرو با جمعیت بالا محسوب می‌شود و در رده سوم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، باقری بیان داشت: پرورش اسب در استان کرمان از رونق خاصی برخوردار است بطوریکه بیش از ۶۵۰۶ رأس اسب از نژادهای مختلف در حوزه شمال استان پرورش داده می شود.

وی با بیان اینکه بیش از نیمی از اسبهای موجود از نژاد های بومی  است، که هویت تایید شده ای ندارند و در شهرستانهای مختلف استان پراکنده اند و تحت عنوان بومی محلی شناخته می شوند، افزود: جمعیت تقریبی آنها ۳۳۲۸ رأس می باشد و سایر نژادهای شناخته شده در استان نصف دیگر اسبها را شامل می شوند که به ترتیب اسبهای نژاد عرب ایرانی ۸۷۰ سر، اسبهای نژاد کرد ۷۸۲ راس، اسبهای دره شوری ۶۸۵ راس، اسبهای عرب وارداتی ۲۷۵ راس ، اسبهای ترکمن ۲۱۸ راس و در مجموع با سایر نژادها (دوخون ) ۳۱۷۸ راس می باشند.

باقری خاطرنشان کرد: بیشترین جمعیت اسب استان در حال حاضر به ترتیب در شهرستانهای رفسنجان ، کرمان ، سیرجان ، بم ، شهربابک ، زرند و… پرورش داده می شوند.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ باشگاه در استان در این زمینه فعالیت می کنند که در مسابقات زیبایی اسب رتبه­های برتر کشوری (اول تا سوم ) را دارا می باشیم و این باشگاهها عمدتا در شهرستانهای رفسنجان، کرمان و سیرجان فعال هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی این سازمان گفت: قریب به ۴۰۰۰ راس از اسبهای استان توسط فدراسیون سوارکاری، انجمنهای مرتبط و صندوق بیمه میکروچیپ گذاری شده اند و با توجه به برنامه ریزیهای اخیر وزارتخانه در زمینه شناسایی و هویت گذاری دقیق اسبهای کشور این امر به موسسه تحقیقات علوم دامی واگذار گردیده است که در این خصوص گروههای اعزامی از کشور جهت نمونه گیری خون ، آزمایش و تعیین اصالت به استان عزیمت و از نمونه های گرفته شده تا کنون ۲۶۰ راس هویت بخشی و ثبت شده است .

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا