گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

سرما ۵۰۰ هکتار از باغات موز زرآباد کنارک را نابود کرد

مدیر جهاد کشاورزی کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: سرما و یخبندان شبانه چند روز اخیر ۵۰۰ هکتار از باغات موز زرآباد این شهرستان را به طور کامل نابود کرده است.

سعید اولیایی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سرمای شدید در  زرآباد ۵۰۰ هکتار باغات موز منطقه را به طور کامل نابود کرد و به سه هزار و ۵۰۰ هکتار هم بین ۳۰ درصد تا ۸۰ درصد خسارت وارد شده است.

وی افزود: همچنین مزارع و باغ‌های‌ گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان، هندوانه و طالبی هم خسارت زیادی دیده‌اند و به ۲ هزار هکتار اراضی زیر کشت این محصولات بین ۲۰ تا ۳۰ درصد خسارت وارد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی کنارک با بیان اینکه کشاورزان روستاهای بلک، دودر، بند گاه و مرادی کشک در بخش زرآباد بیشترین خسارت را از این سرمای بی‌سابقه متحمل شده‌اند افزود: برآورد اولیه خسارت حدود ۲۵ میلیارد تومان است.

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان، سرمای کم سابقه که از ابتدای دیماه زاهدان و نیمه شمالی استان را فرا گرفته به مناطق مرکزی و جنوبی استان نفوذ و دیروز سردترین روز ایرانشهر در ۱۵ سال اخیر را رقم زد.

محسن حیدری اظهار داشت: در این مدت کمینه دمای هوا در ایرانشهر به منفی ۱.۱ درجه سلسیوس رسید مقداری که در ۱۵ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.
وی ادامه داد: سرمای هوا در برخی شهرهای استان به حدی بود که رکورد بلند مدت کمترین دمای روزانه نیز شکسته شد برای مثال کمینه دمای شهر مهرستان و راسک برای نخستین بار به ترتیب به ۶.۸- و ۳.۲ درجه سلسیوس رسید. این رکورد در شهر راسک در جنوب شرقی استان طی دو روز برای ۲ بار متوالی شکسته شد.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: این کاهش دمای هوا در شهر راسک که در عرض ۲۶ درجه شرقی قرار دارد و فاصله هوایی آن با خلیج چابهار کمتر از ۱۵۰ کیلومتر است از زمان تأسیس ایستگاه هواشناسی در این شهر یعنی ۱۳۸۸ تا کنون بی سابقه بوده است.
وی اظهارداشت: در این مدت سرمای هوا به باهوکلات و زرآباد در نزدیکی سواحل دریای عمان نیز نفوذ کرد و کمینه دمای این مناطق را به ترتیب به ۲ و ۶.۶ درجه سلسیوس رساند.
حیدری افزود: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی همچنان تا پایان هفته سرمای هوا و یخبندان شبانه در زاهدان و برخی شهرهای نیمه شمالی استان ادامه دارد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا