گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

۶۴ مهر اصالت ملی صنایع دستی در مازندران دریافت شد

معاون صنایع دستی مازندران با اشاره به انتشار ششمین فراخوان داوری دریافت مهر اصالت ملی دست ساخته های صنایع دستی و هنرهای سنتی گفت:تاکنون ۶۴ مهر اصالت ملی توسط هنرمندان استان دریافت شد.

حسین ایزدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به انتشار فراخوان ششمین داوری دریافت مهر اصالت ملی دست ساخت های ملی اظهار داشت: این دوره داوری در سال ۱۴۰۰ در دو مرحله استانی و ملی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به دریافت ۶۴ مهر اصالت ملی و ۱۲ مهر اصالت بین‌المللی توسط هنرمندان مازندرانی افزود: کمک به ارتقاء و بهبود کیفی محصولات تولیدی، ایجاد رقابت سالم بین صنعتگران و هنرمندان کشور، تسهیل در شناسایی هنرمندان فعال، انتخاب و معرفی آثار برگزیده و ایجاد انگیزه بروز استعدادها، نوآوری و خلاقیت در تولید صنایع‌دستی از جمله اهداف برگزاری این رویداد ملی است.

ایزدی تصریح کرد: استفاده از مواد مصرفی مرغوب در تولید، حفظ حقوق مالکیت معنوی در طراحی و تولید، توجه به کیفیت مطلوب اثر در فرآیند تولید و محصول نهایی و رعایت طراحی مناسب و اصولی از ضوابط اولیه راهیابی آثار در این رقابت فرهنگی و هنری ملی محسوب می‌شود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی مازندران با بیان این مطلب که شرکت در این برنامه برای تمامی تولید کنندگان انفرادی و کارگاهی صنایع‌دستی دارای مجوز و یا فاقد مجوز که تولیدات قابل تکثیر داشته باشند مجاز است، تاکید کرد: اخذ تاییده فعالیت جهت افراد حقیقی و اخذ مجوز ثبت کارگاه برای اشخاص حقوقی از معاونت صنایع دستی استان الزامی است.

ایزدی یادآور شد: داوری سازهای سنتی در برنامه جداگانه که متعاقباً اعلام خواهد شد صورت می گیرد و همچنین هنرمندان صنایع‌دستی برای کسب اطلاعات بیشتر از سایر شرایط شرکت در داوری، زمان‌بندی و مکان برگزاری، آخرین مهلت ثبت نام و نحوه ارسال آثار می‌توانند به حوزه معاونت صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی استان مراجعه کنند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری فارس
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا