گروه مشاوران برندینگ فراسو
دانستنی‌هاگياه

کاکتوس نئوپورتریا

این کاکتوس ساقه های استوانه ای شکلی دارد که رنگ سبز خاکستری و سبز براق دارد. محل زندگی کاکتوس نئوپورتریا کلاواتا ساحل شیلی است.

چند گونه نامی کاکتوس نئوپورتریا عبارتند از : N.castanea , N.clavata , N.gerocephala , N.litoralis , N.microsperma , N.nidus , N.nigrihorrida , N.planiceps , N.robusta , N.sociabilis

کاکتوس نئوپورتریا ساقه های استوانه ای شکلی دارد که رنگ سبز خاکستری و سبز براق دارد. ساقه این کاکتوس به صورت تکی رشد میکند اما بعضی اوقات به صورت شاخه ای رشد میکند.کروی با یک ستون میباشد که تا ۹۰ سانتیمتر قد یا بیشتر و تا ۱۰ سانتیمتر عرض رشد میکند.

گل این کاکتوس نسبتا کوچک که تا حدود ۴ سانتیمتر است و دو رنگی است که رنگهای آن شامل سفید مایل به صورتی و بنفش است. این گل خاصیت لامپ های فلورسنت را ایجاد میکند که باعث میشود عکسبرداری از این گل دشوار شود.فصل گل‌دادن این کاکتوس از پاییز یا ابتدای زمستان و یا ابتدای بهار آغاز می‌شود.

میوه آنها کوچک در بیشتر گونه ها گلها در اوایل بهار و دوباره در پاییز شکوفا وبه رنگ زرد که هنگام رسیدن سرخ رنگ میشوند.

بیشتر بدانیم:

کاکتوس انجیر تیغی یا انجیر هندی یا اپونتیا
‌کاکتوس بکارید، پولدار شوید!
خاک مناسب کاکتوس دارای چه خصوصیاتی است؟

کاکتوس از جمله  گیاهان تیغ دار هست که به جای برگ تیغ دارد،که این تیغ های می تواند به صورت راست، خمیده، سفت و یا نرم باشد. وجود تیغ در گیاه کاکتوس دو نقش اساسی را ایفا میکند،اولا از تعریق آب جلوگیری می کند ثانیا گیاه را از گزند گیاهان و جانوران حفظ می کند.

نئوپتریاها از راه بذر به آسانی تکثیر شده اما ، دیر رشد و رشد اندکی دارند ولیکن پس از گذشت زمانی دارای پایه ای قوی میگردند . همچنین ازدیاد آنها از راه قلمه و پیوند نیز انجام میگیرد . نئوپتریاها را برای نگهداری در کلکسیون بهتر است با روش پیوند ، روی پایه قوی نگهداری کرد (هرگاه نئوپتریا روی برازی کاکتوس پیوند زده شوند ، رشد آنها شتاب بیشتری خواهد داشت).

نئوپتریا، آفتاب دوست و گرماپسند بوده و خاکهای کانی (معدنی) سبک و قابل نفوذ برای آنها حیاتی است البته گونه هایی از نئوپرتریا در برابر سرمای ۵ تا ۶ درجه سانتیگراد پایداری نشان میدهند . آبیاری مناسب از فصل بهار تا پاییز را نیازمندند و همانند سایر کاکتوسها زمستان خشک را میپسندند.

خاک مناسب این گیاه خاک معدنی با ترکیب خاک رس و ماسه که سنگ‌ریزه و تکه‌های آجر خردشده نیز در آن موجود است می باشد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا