گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کشاورزان نسبت به کشت گندم دیم اقدام کنند

کارشناس تحقیقات هواشناسی کشاورزی استان همدان از جوی پایدار تا پایان هفته آینده در این استان خبر داد و گفت: به کشاورزان توصیه می شود نسبت به کشت گندم دیم در اراضی خود اقدام کنند.

مجتبی ترکمان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از امروز تا ۱۵ آبان ماه جو استان آرام و پایدار خواهد بود به طوریکه تغییرات دمایی در گرم‌ترین ساعات حداکثر ۲۲ تا ۲۴ درجه سانتی گراد و حداقل دما بین یک تا سه درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد بود.

وی به کشاورزانی که هنوز محصولات خود را برداشت نکرده اند توصیه کرد: در این مدت نسبت به برداشت سیب زمینی، چغندرقند، انگور و گردو از سطح مزارع و باغات اقدام کنند.

کارشناس تحقیقات هواشناسی کشاورزی استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: هفته جاری فرصت مناسبی است تا سیرکاران نسبت به آماده سازی زمین و خرید بذر گواهی شده برای کشت اقدام کنند.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان همدان نیز به خبرنگار ایسنا گفت: پایدار بودن شرایط جوی طی چند روز آینده باعث افزایش غلظت آلاینده ها در مناطق شهری و صنعتی خواهد شد.

محمدحسن باقری‌شکیب در تشریح وضعیت آب و هوای همدان طی آخر هفته اظهار کرد: در چند روز آینده تغییر محسوسی در وضعیت دمایی استان همدان پیش بینی نمی شود.

وی با بیان اینکه در ساعات بعدازظهر شاهد وزش باد با سرعت ملایم و معمول خواهیم بود، افزود: آسمان استان همدان صاف تا قسمتی ابری است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان همدان با بیان اینکه طی چند روز آینده در استان احتمال بارش باران وجود ندارد، گفت: پایدار بودن شرایط جوی طی چند روز آینده باعث افزایش غلظت آلاینده ها در مناطق شهری و صنعتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه دمای فعلی همدان ۱۶ درجه سانتی گراد است، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته نهاوند و اسدآباد با ۲۴ درجه سانتی گراد گرم ترین و بهار با منفی یک درجه سانتی گراد خنک ترین نقطه استان بوده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی در پایان بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تغییرات دمایی هوای همدان بین صفر تا ۲۲ درجه سانتی گراد بوده است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا