گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تولید سالانه ۷۰۰ هزار شاخه انواع گل رز هلندی در یک گلخانه هیدروپونیک استان اردبیل

پروژه گلخانه هیدروپونیک شرکت مجتمع گلخانه‌ای آرتا رویش سبلان یکی از پروژه های شاخص گلخانه ای شهرستان نمین بوده که در مدت زمان 6 ماه آماده بهره برداری خواهد شد و از لحاظ زمان بهره برداری در نوع خود بی نظیر است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، اکبر بهنامجو درسفر به شهرستان نمین به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی ، فرماندار شهرستان نمین ، و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی دربازدید از گلخانه تخصصی در حال احداث گفت:این پروژه یکی از پروژه های شاخص گلخانه ای شهرستان نمین بوده که در مدت زمان ۶ ماه آماده بهره برداری خواهد شد و از لحاظ زمان بهره برداری در نوع خود بی نظیر می باشد. ارزش ریالی تولیدات سالانه ۷۰۰ هزار شاخه گل ۳۰۰ هزار یورو است.

استاندار اردبیل  افزود: این گلخانه به روش هیدروپونیک توسط شرکت مجتمع گلخانه ای آرتا رویش سبلان در زمینی به مساحت ۱۱ هزار متر مربع و مساحت مفید گلخانه ۵۸۲۴ متر مربع در روستای پته خور شهرستان نمین و با اشتغالزایی مستقیم برای ۶ نفر و به صورت غیر مستقیم برای ۶۰ نفر در حال تکمیل و بهره برداری است

رئیس شورای اداری اردبیل افزود: میزان سرمایه گذاری در این پروژه بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال است که از این میزان بالغ بر ۶۷ میلیارد ریال در قالب تسهیلات و بیش از ۵میلیارد ریال سهم آورده متقاضی است.

بهنامجو  در پایان اظهار داشت: این پروژه یکی از پروژه های شاخص شهرستان نمین و استان اردبیل بوده و همچنین یکی از سریعترین پروژه های استانی از حیث احداث تا بهره برداری به شمار می رود و می تواند الگوی مناسبی برای صنعت گلخانه‌سازی استان اردبیل و کشور باشد با شروع تولید گل شاخه بریده رز توسط این شرکت، سهم شهرستان نمین  از میزان تولید کل گل مذکور در استان ۶۰ درصد خواهد بود که در سال جهش تولید نامگذاری شده توسط مقام معظم رهبری، نماد واقعی از جهش تولید در کشور است.

بهنامجو در پایان اظهار کرد: طبق برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل امسال ۳۵۰ هکتار گلخانه در استان احداث خواهد شد که نسبت به سال گذشته بیش از ۵ برابر رشد خواهد داشت .

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا