گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

آغاز کشت‌های پاییزه در شهرستان بهار

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار از آغاز کشت محصولات پاییزه در شهرستان بهار خبر داد و گفت: تاکنون ۱۵۰۰ تن انواع کودهای شیمیایی و ۸۰۰ تن انواع بذور گندم آبی و دیم و ۱۵۰ تن بذر جو میان کشاورزان شهرستان توزیع شده است.

عبدالحسین اکبری با بیان اینکه شهرستان بهار دارای ۶۰ هزار هکتار اراضی آبی و دیم است، اظهارکرد: با فرا رسیدن پاییز، کشت پاییزه  محصولات در مناطق تحت کشت شهرستان بهار آغاز می‌شود و عمده‌ترین محصولات کشت شده در این مزارع شامل گندم، جو، دانه روغنی کلزا و سیر هستند.

وی تصریح کرد: از مجموع اراضی ویژه کشت پاییزه ۸۲۰۰ هکتار به زیرکشت گندم آبی، ۳۴ هزار هکتار گندم دیم، ۱۷ هزار و ۱۰۰ هکتار جو آبی و دیم اختصاص می‌یابد و همچنین ۳۷ هکتار محصول کلزا کشت انجام شده است و حدود ۸۰۰ هکتار محصول سیر نیز کشت می‌شود.

اکبری با بیان اینکه در حال حاضر عملیات آماده‌سازی اراضی و کشت در مزارع دیم آغاز شده است، افزود: نهاده‌های مورد نیاز شامل کود و بذر در حال توزیع است و برای توزیع نهاده‌ها مراکز جهادکشاورزی تابعه و عاملان مجاز توزیع نهاده ها آمادگی لازم را دارند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار خاطرنشان کرد: امسال ۹ کارشناس پهنه در سه مرکز جهادکشاورزی تابعه کار نظارت بر مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات پاییزه را به عهده خواهند داشت.

به‌گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان همدان، اکبری گفت: این شهرستان با دارا بودن سه مرکز جهاد کشاورزی به نام‌های حومه بهار، لالجین و صالح‌آباد کار خدمات‌رسانی به بخش کشاورزی و نظارت بر عملیات کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی را انجام می‌دهد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا