گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

یاقوت‌های سرخ نی‌ریز روانه بازار شدند

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز از آغاز برداشت انار در این شهرستان خبر داد و گفت: نی ریز با سطحی بالغ بر سه هزار هکتار و تولیدی بالغ بر 60 هزارتن رتبه اول استان را دارد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، علیرضا بصیری تصریح کرد: برداشت انار در نی ریز از دهم مهرماه آغاز و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

به گفته وی؛ متوسط عملکرد در باغ‌های این شهرستان  ۲۰ تن در هکتار و بالاترین عملکرد در باغ های نمونه بیش از ۱۶۰ تن در هکتار است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز افزود: با توجه به سرمازدگی بهاره و پاییزه انارکاران با کاهش حدود ۴۰ درصدی محصول، مواجه شده اند.

به گفته وی؛ عمده‌ترین رقم انار تولیدی نی‌ریز رباب است که به دلیل رنگ دانه (آریل)، درصد فیبر و بریکس بالا(میزان مواد جامد محلول در آب انار)، طعم میوه و رنگ و ضخامت پوست، بسیار بازار پسند بوده و شهرت جهانی دارد.

بصیری اظهار کرد: انار نی‌ریز علاوه بر مصارف داخلی به کشورهای آسیای میانه، حوزه خلیج فارس، کره جنوبی، روسیه و برخی از کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

بصیری با بیان اینکه در بخش صنایع تبدیلی با توجه به پتانسیل بالای شهرستان، کارخانه های صنعتی فرآوری انار نی ریز مشغول فعالیت هستند،ابراز کرد: از جمله تولیدات این واحدها آب انار، رب، سس، شربت، مارمالاد، ژله، بستنی، ترشی، سرکه و لواشک است که با استقبال خوب و ارزآوری برای کشور همراه بوده است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا