گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تکمیل زنجیره تولید کنسانتره و آبمیوه انگور در چهارمحال و بختیاری

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: اکنون با فعالیت سه کارگاه فراوری انگور در این استان، زنجیره فرآوری این محصول فاسد شدنی در استان در حال تکمیل است و زنجیره تولید کنسانتره و آبمیوه در استان فراهم شده است.

طهمورث فتاحی در گفتگو با خبرنگار ایانا در هشهرکرد ،از آغاز برداشت  حدود ۵۰ هزار تن محصول انگور از تاکستان‌های استان در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: بزرگترین کارخانه کنستانتره آبمیوه، شربت میوه، آبمیوه در شهرستان کیار و ۲ کارگاه تولید شیره انگور در شهرهای بروجن و فرادنبه آماده دریافت محصول انگور تولید شده در استان است.

به گفته وی، از میزان محصول تولیدی استان بیش از ۳۰ هزار تن به صورت تازه‌خُوری وارد بازار مصرف استان و استانهای اصفهان و خوزستان مصرف می‌شود و حدود پنج هزار تن نیز به صورت سنتی در منازل به محصول کشمش و شیره تبدیل می‌شود.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همه ساله حدود ۱۵ هزار تن از محصول انگور به کارگاه‌های فرآوری استان تحویل و تبدیل به آبمیوه و عصاره آبمیوه و شیره می‌شود.

وی با بیان اینکه از این میزان چهار هزار و ۱۰۰ هکتار بارور و ۱۲۱ هکتار به صورت نهال است، افزود: رقم غالب انگور در استان عسگری است که بیشتر به صورت تازه‌خوری مصرف می‌شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا