گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

اجرای طرح کشاورزی قراردادی در چهارمحال و بختیاری

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح کشاورزی قراردادی در این استان گفت :یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان برای کشت چغندر قند اختصاص داده شد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری ،رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح کشاورزی قراردادی در این استان در حال انجام است و در این استان یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های استان برای کشت چغندر قند اختصاص داده شد.

عطاء‌االله ابراهیمی در ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در طرح کشت قراردادی گندم با کارخانه‌های آرد استان ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین به کشت گندم برای تامین نیاز ۲ کارخانه آرد اختصاص پیدا می‌کند.

وی افزود: برای تامین و تنظیم بازار میوه شب عید استان یک‌هزار تن سیب درختی و پرتقال خریداری و تامین می‌شود.

ابراهیمی تصریح کرد: : تاکنون ۲۲ هزار و ۷۷ تن جو، ۱۶ هزار و ۱۴۸ تن ذرت و ۲۱ هزار و ۶۹ تن کنجاله سویا از سوی شرکت پشتیبانی امور دام برای تنظیم بازار در استان توزیع شده و ۵۵ تن مرغ منجمد و ۴۹ تن دام مازاد بر نیاز عشایر خریداری شد.

وی با اشاره به تولید مرغ مازاد بر نیاز در استان یادآور شد: ۵۵ تن مرغ مازاد بر نیاز این استان از سوی شرکت پشتیبانی امور دام خریداری و ذخیره‌سازی شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تهیه جدول زمان‌بندی برای کشتار مرغ در این استان اظهار داشت: در دی‌ماه جاری ۳۳۵ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها انجام شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳۹ درصد افزایش  داشته است.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۳۶۸ قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده است.

ابراهیمی شیوع آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در فصل زمستان را یکی از موضوع‌های مهم اعلام و تاکید کرد: به‌همین منظور کنترل و نظارت بر مرغداری‌های استان افزایش یافته و تامین واکسن مورد نیاز در دستور کار قرار گرفته است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا