گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

آغاز برداشت انگور سیاه در کردستان

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: برداشت انگور سیاه از ۱۴ هزار هکتار از تاکستان‌های استان کردستان آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود ۱۴۷ هزار و ۵۰۰ تُن از این محصول برداشت و روانه بازار مصرف شود.

مهدی فتحی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ۱۶ هزار و ۴۰۰ هکتار باغ انگور در استان داریم، اظهار کرد: ۱۴ هزار هکتار از این میزان بارور و ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار عمدتا باغات انگور دیم به صورت نهال است.

فتحی عنوان کرد: بیشتر باغات انگور این استان به صورت دیم کشت شده که این نوع کشت در باغات بارور و نهال سهم ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتاری و باغات آبی نیز سهم چهار هزار و ۹۰۰ هکتاری دارد که تمام آنها بارور است.

وی اضافه کرد: میانگین تولید باغات دیم در هر هکتار هفت و نیم تُن و پیش بینی تولید آن نیز ۸۶ هزار و ۲۵۰ تُن و میانگین تولید باغات آبی نیز در هر هکتار ۱۲ و نیم تُن و پیش بینی تولید آن نیز ۶۱ هزار و ۲۵۰ تُن است.

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاوزی با بیان اینکه شهرستان مریوان با ۴۲ درصد، سروآباد با ۲۲ درصد و بانه با ۱۳ درصد بیشترین سهم انگور دیم را دارد، یادآور شد: در انگور آبی نیز سنندج با ۳۳ درصد و بیجار با ۲۶ درصد بیشترین سطح باغات را دارند.

فتحی تاکید کرد: کردستان از لحاظ سطح و تولید انگور دیم بعد از استان فارس در جایگاه دوم کشوری قرار دارد و از لحاظ انگور آبی نیز در این شاخص در جایگاه ۱۵ کشوری است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا