گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

توسعه کشت محصولات باغی در استان کرمان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: مدیریت باغبانی یکی از مدیریتهای زیرمجموعه معاونت بهبود تولیدات گیاهی است. که در راستای اهداف برنامه‌های پنج ساله توسعه اقتصادی و اجتماعی در زمینه‌های اصلاح و توسعه باغبانی میوه‌های سردسیری و معتدله ، نخیلات و میوه های نیمه گرمسیری فعالیت می کند.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، لطفعلی‌زاده گفت: این مدیریت با نظارت برپروژه های اصلاح باغات و تغذیه، اصلاح سیستمهای آبیاری، توصیه های فنی، احداث باغ و باغداری به روش نوین و استفاده از آخرین یافته‌های علمی و بکارگیری آن در باغات استان سعی در ارتقاء کیفی و کمی محصولات تولیدی دارد تا در جهت افزایش درآمد باغداران و در نهایت کمک به صادرات گام بردارد .

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: از مهمترین وظایف این مدیریت  نظارت براحداث،توسعه و اصلاح باغات استان در راستای بهبود کیفی و کمی محصولات،  ساماندهی نهالستانهای استان در راستای تولید نهال سالم و عاری از آفات و بیماری، ارتقاء بهره وری از منابع تولید موجود در استان ، بهره گیری از قابلیت­ها و ظرفیت­های موجود در برخی از مناطق تابعه استان به منظور توسعه کشت محصولات باغی است.

وی خاطر نشان کرد: مهمترین فعالیت های انجام شده این مدیریت از سال ۹۲ تا کنون: توسعه کشت های گلخانه ای در سطح ۲۲۰هکتار و میزان تولید بالغ بر ۴۰هزار تن، توسعه کشت زعفران: در سطح ۱۴۸۸هکتار، توسعه کشت گل محمدی در سطح ۴۳۰۰هکتار، توسعه کشت گیاهان دارویی: در سطح ۱۳۹۴هکتار و توسعه کشت زرشک در سطح ۱۵۰هکتار است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا