گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

نقش مهم استارتاپ‌ها در بخش کشاورزی

استارات آپ های بخش کشاورزی در آینده با استفاده از دانش و سرعت هر چه بیشتر به کمک بخش کشاورزی و دامپروری خواهند آمد و بسیاری از مشکلات ناشی از موازی کاری و بروکراسی های اداری از میان برداشته خواهد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)در استان چهارمحال و بختیاری، از آنجایی که یکی از مهمترین مشکلات در بخش کشاورزی عدم وجود زنجیره‌های تامین است و حضور  واسطه‌ها باعث افزایش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی برای تولید کننده و مصرف کننده می‌شود. این استارت آپ ها با کمک به حل معضلات و مشکلات زنجیره‌های تامین، از حضور واسطه‌ها در بخش کشاورزی کاسته و با ایجاد بازار برای فروش بهتر و بدون واسطه محصولات کشاورزان یکی از دغدغه‌های تولیدکندگان را  می کاهد.

تغییر روش های کشاورزی از سنتی به صنعتی و حمایت از فناوری های نوین از مهمترین زمینه های سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی  است.

با افزایش سرمایه گذاری در این حوزه، اکنون تکنولوژی کشاورزی در کشورهای توسعه یافته  به یک صنعت پررونق تبدیل شده است و می شود انتظار داشت به زودی کشاورزی نقش مهمتری در اقتصاد این کشورها را  بر عهده بگیرد

نماینده سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در بخش توسعه فن آوری وبازاریابی محصولات کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا در شهرکرد گفت:استارات آپ های بخش کشاورزی در آینده با استفاده از دانش و سرعت هر چه بیشتر به کمک بخش کشاورزی و دامپروری خواهند آمد و بسیاری از مشکلات ناشی از موازی کاری و بروکراسی های اداری از میان برداشته خواهد شد.استارت آپ ها در حوزه ی کشاورزی موجب افزایش بهره وری و کاهش از دست رفتن منابع طبیعی مانند آب، زمین و انرژی می شوند

یاسر رحیمیان افزود :استارت آپ ها با انجام آموزش‌های صحیح به بهره برداران بخش کشاورزی خصوصا الگوی کشت تولید را بهبود بخشیده و در فرآیند تولید محصولات کشاورزی نقش مهمی را خواهند داشت.

وی گفت : استارت آپ ها می توانند با ارزیابی محصولات کشاورزی از  مراحل تولید تا برداشت محصول برای بهره برداران شرایط بازاریابی یا بازارسازی را ایجاد کرده و تولیدات مازاد آنها را به سمت کارخانجات فرآوری یا صادرات هدایت کنند
نقش مهمی استارت آپ ها در افزایش سطح کیفی و کمی محصولات نوغانداری
وی ادامه داد  :یکی از مشکلات موجود در بخش نوعانداری وجود واسطه ها و دلالانی است که سبب کاهش سود بهره برداران این بخش می شوند. استارتاپ ها، کسب و کار های نوین و ایده محوری هستند که با هدف تغییر دنیای تولیدات کشاورزی  به نفع تولید کننده و مصرف کننده و به ضرر واسطه گران و دلالان مورد توجه قرار می گیرند.

یاسر رحیمیان افزود :استارت اپ ها می توانند نقش مهمی در افزایش سطح کیفی و کمی محصولات نوغانداری و تسریع در روند فروش آنها را داشته باشند.

وی ادامه داد : با وجود فواید بی نظیر این فناوری‌ها در عرصه کشاورزی بستر استفاده از آنها در ایران هنوز  به طور کامل فراهم نشده است.

رحیمیان استارت آپ را  یک پدیده مردمی دانست و افزود : استارت آپ ها باید در قالب آموزش و ترویج علوم، اتصال زنجیره های تولیدی و توزیع محصولات کشاورزی توصیف شود.

استارت آپ ها به منظور ارائه ی راه حل های نوآورانه برای بهره مندی کشاورزان و مصرف کنندگان ایجاد شده اند و بر اساس یک توسعه ی پایدار قدم بر می دارند. از این رو می توان گفت استارت آپ ها در حوزه ی کشاورزی سببِ حفاظت از محصولات کشاورزی برای نسل های آینده نیز می شوند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا