گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

قطبیت کشاورزی می‌تواند فرصت‌های از دست‌ رفته کشاورزی کرمانشاه را جبران کند

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: اگر کرمانشاه قطب کشاورزی شود، فرصت‌های ازدست رفته این استان در بخش کشاورزی جبران خواهد شد.

رمضان رویین تن در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه تصویب قطبیت کشاورزی استان کرمانشاه می تواند جهش چشمگیری را در میزان تولیدات بخش کشاورزی استان به همراه داشته باشد، گفت: اگر استان کرمانشاه قطب کشاورزی بشود، فرصت های ازدست رفته این استان در بخش کشاورزی جبران شده و کشاورزی استان در مسیر شکوفایی قرار خواهد گرفت.

رویین تن  با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی استان کرمانشاه، گفت: این استان همواره به عنوان یکی از قطب های کشاورزی در کشور مطرح بوده و پتانسیل‌های شکوفا نشده زیادی در بخش کشاورزی دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه سپس با اشاره به برخورداری استان کرمانشاه از منابع آبی خوب، گفت: میزان نزولات جوی سالانه این استان تقریبا دو برابر میانگین کشور است و با احتساب منابع آبی مرتبط با سامانه گرمسیری سالانه حدود سه میلیارد مترمکعب آب سطحی و زیر زمینی به بخش کشاورزی این استان اختصاص پیدا میکند که عدد درخوری است.

رویین تن با بیان اینکه استان کرمانشاه در حوزه منابع خاک  هم غنی است، گفت: خاک این استان خاصلخیز بوده و امکان انجام عملیات کشاورزی بدون هیچ محدودیتی در سراسر استان وجود دارد.

رویین‌تن اضافه کرد: استان کرمانشاه از نظر قابلیت کشت گونه‌های گیاهی یکی از استان‌های مستعد کشاورزی است، به نحوی که تقریبا تمامی محصولات کشاورزی و گیاهی در این استان قابلیت کشت دارند.

وی از متنوع بودن اقلیم به عنوان یکی از سرمایه های مهم استان در بخش کشاورزی یاد کرد و افزود: این استان بر اساس مطالعات آمایش سرزمین صورت گرفته هفت اقلیم مشخص کشاورزی و سه منطقه عمومی گرم، معتدل و سرد دارد که کمتر استانی از چنین ظرفیت‌های مهمی برخوردار است.

این مسئول با اشاره به وجود حدود یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی حاصلخیز در استان، گفت: این استان همچنین حدود ۱.۴ میلیون هکتار جنگل و مرتع با کیفیت دارد که ظرفیت های قابل قبولی برای بخش کشاروزی هستند.

وی اشاره‌ای هم به ظرفیت های ویژه دامی استان کرمانشاه داشت و تصریح کرد: این استان در زمینه تولیدات دامی، هم از جهت کمی و هم از حیث کیفی در کشور شاخص است، به نحوی که خاستگاه گوسفند نژاد سنجابی که جزو نژادهای شناخته شده پشمی و گوشتی در کشور است، می‌باشد. گوسفند نژاد سنجابی طرفداران زیادی در کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد و در مواقعی که صادرات دام زنده آزاد باشد، شاهد صادرات این گوسفند در سطح وسیعی هستیم.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا