گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

احداث باغات مادر مرکبات و میوه‌های گرمسیری در سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان/ توسعه موز در مناطق جنوبی با ایجاد سایه‌بان

مدیر کل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری گفت: خوشبختانه 2.5 برابر برنامه مصوب اصلاح و نوسازی باغات میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، زهرا جلیلی‌مقدم مدیر کل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری معاونت باغبانی جهاد کشاورزی امروز در نشست خبری با اشاره به اصلاح و نوسازی باغات میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری، گفت: خوشبختانه ۲.۵ برابر برنامه مصوب، اصلاح و نوسازی باغات انجام شده است.

وی ادامه داد: میزان تولید در میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری در سال گذشته ۱۲۲ هزار تن افزایش یافته است، همچنین پیگیر احداث باغات مادر مرکبات و میوه‌های گرمسیری در سیستان و بلوچستان و باغ مادری مرکبات در جنوب کرمان هستیم.

مدیر کل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری با اشاره به برنامه ریزی برای تولید موز در کشور، تصریح کرد: به دنبال توسعه موز در مناطق جنوبی با ایجاد سایه‌بان هستیم، البته این کار نیازمند واردات ارقام تجاری سازگار با شرایط جنوب کشور است زیرا موز مصرف آب بالایی دارد و به همین دلیل توسعه کشت آن را با احتیاط دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه ۱۷۵۰ هکتار توسعه باغات موز در کشور انجام می‌شود که ۹۹ درصد آن در سیستان و بلوچستان است.

جلیلی مقدم افزود: با توجه به شیوع کرونا، دستورالعمل برداشت و مدیریت پس از برداشت با همکاری سازمان غذا و دارو تدوین شده است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا