گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

آغاز برداشت انجیر از باغ های دیم نی ریز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز با تاکید بر جایگاه دوم این شهرستان پس از استهبان در تولید محصول انجیر استان فارس گفت: برداشت این محصول از نیمه مرداد ماه از باغ های دیم این شهرستان آغاز و تا نیمه مهر ماه آینده ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، علیرضا بصیری تصریح کرد: پیش بینی می شود در دوره برداشت با توجه به بارندگی های مطلوب گذشته بیش از چهار هزار تن انجیر به صورت تازه خوری و خشکباری برداشت شود.

به گفته وی؛ سطح باغ های انجیر دیم این شهرستان نزدیک به پنج هزار هکتار است که چهار هزار هکتار آن مثمر و به لحاظ کیفیت و کمیت محصول در جهان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

او با بیان اینکه هند، چین، کشور های اروپای شرقی و حوره خلیج فارس از مقاصد صادراتی این محصول ارزشمند است، افزود: عدم سرمایه گذاری مناسب و صنایع تبدیلی در این بخش  باعث شده است که این محصول توسط واسطه ها خریداری و بدون فرآوری یا بسته بندی مناسب از منطقه خارج شود .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز از طغیان آفت کنه تارتن، نوسانات حرارتی، وزش باد های شدید و ایجاد اختلال در فعالیت زنبورهای گرده افشان به عنوان اصلی ترین تهدیدات تولید مناسب در باغ های انجیر این شهرستان یاد کرد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا