گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

فرآیند تولید در جامعه عشایری علمی است

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: زندگی عشایر و تولیدات آنان منطبق با طبیعت و فرآیند تولید در جامعه عشایری کاملا علمی است البته شاید نتوانیم زوایای مختلف آنرا پیدا کنیم و در هیچ کتابی هم آورده نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، کرمعلی قندالی در نشست با مشاور وزیر و مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذایی وزارت جهادکشاورزی اظهار داشت: حوزه عشایر یک حوزه گسترده است و عشایر در همه نقاط کشور حضور دارند به همین دلیل یک موضوع خاص و ویژه است.

وی با بیان اینکه محصولات عشایر با دانش بومی تهیه می شوند و سلامت آن بسیار بالا است، گفت: تولیدات عشایر محصولاتی پاک و سالم است و از همه علوم و فنون و تجربیات در فرآیند تولید استفاده می شود و همان فرآیند علمی که در تولیدات صنعتی انجام می شود در تولیدات عشایر نیز رعایت می شود.

قندالی اظهار داشت: در حوزه نگهداری طبیعی محصولات علی رغم اینکه یخچال و وسایل سرمایشی در مناطق عشایری وجود ندارد اما محصول به طوری نگهداری می شود که مدت ماندگاری آن بسیار بالا است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران ادامه داد: در مناطق عشایری بعضی از محصولاتی که در فصل ییلاق تولید می شوند در فصل های پاییز و زمستان استفاده می شوند و نکات بهداشتی و سلامت غذایی هم در آنها کاملا رعایت می شود.

وی با تاکید بر حفظ نژاد بومی دام در کشور، گفت: نباید در تبلیغ نژادهای دام خارجی افراط کنیم و به گونه ای تبلیغ کنیم که دام بومی خودمان به حاشیه برود.

در این نشست، مدیرکل دفتر بهسازی امور تولید، مدیرکل دفتر امور تعاونی و نظام بهره برداری و رئیس روابط عمومی سازمان امور عشایر حضور داشتند.

منبع
خبرگزاری تسنیم
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا