گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

افزایش ۴ درصدی تولید پیله تر ابریشم در رازوجرگلان

مدیر جهادکشاورزی رازوجرگلان گفت: امسال ۵۵ تن پیله تر ابریشم در این شهرستان مرزی خراسان شمالی تولید شد که چهار درصد نسبت به پارسال افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، الله وردی خادمی با بیان اینکه امسال هزار و ۶۸۰ جعبه تخم نوغان در شهرستان توزیع شد، افزود: اگر برودت هوا و سرمازدگی درختان توت در فروردین ماه رخ نمی داد، افزایش تولید بیش از این میزان بود.

وی میانگین برداشت پیله از هر جعبه نوغان در کشور را ۲۵ کیلوگرم دانست و گفت: این میزان در منطقه راز و جرگلان ۴۲ کیلوگرم است.

خادمی با اشاره به اینکه نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم پیله تر ۳۸۰ هزار ریال است، تصریح کرد: رویکرد بر این است تا پیله ها بیشتر به صورت توافقی خریداری شود به گونه ای که برخی از نوغانداران هر کیلوگرم پیله تر را ۶۵۰ تا ۷۵۰ هزار ریال نیز فروخته‌اند.

مدیرجهاد کشاورزی رازوجرگلان با اشاره به فعال شدن پنج مرکز خرید گندم در سطح شهرستان خاطرنشان کرد: این مراکز خرید در روستاهای حصارچه، باغلق، شهر یکه صعود، غلامان و راز از امروز فعالیت خود را آغاز می کنند.

وی با بیان اینکه ۲ هزار  و ۷۰۰ هکتار از اراضی گندم به صورت آبی و ۲۲  هزار هکتار آن نیز به صورت دیم کشت می شوند، افزود: امسال پیش بینی می شود از ۳۸ هزار تن گندم برداشتی، ۱۷ هزار تن آن به قیمت تضمینی هر کیلوگرم ۲۵هزار ریال خریداری شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا