گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

بالا رفتن قیمت مرغ نتیجه عدم جوجه ریزی در استان‌های جنوبی است

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: جوجه ریزی در استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته طبیعی است و حتی افزایش هم داشته و قطعا در آینده افزایش بیشتری خواهد داشت، اما به سبب عدم جوجه ریزی در استان‌های جنوبی، عرضه مرغ در کشور کاهش یافته است.

مدیر امور  طیور سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: جوجه ریزی در استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته طبیعی است و حتی افزایش هم داشته و قطعا در آینده افزایش بیشتری خواهد داشت، اما به سبب عدم جوجه ریزی در استان‌های جنوبی، عرضه مرغ در کشور کاهش یافته است.
حمیدرضا اخوان، اظهار کرد: هرساله در این فصل با توجه به عدم جوجه‌ریزی در استان‌های جنوبی، افزایشی در قیمت عرضه مرغ ایجاد می‌شود که در این مقطع زمانی، از روز شنبه تاکنون حدود ۳۵ درصد قیمت مرغ افزایش داشته است. روز گذشته قیمت مرغ برای مصرف کننده هر کیلو ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان بود.
وی افزود: البته آنچه اتفاق افتاده در واقع افزایش قیمت محسوب نمی‌شود، بلکه با توجه به افزایش هزینه‌ها قیمت مرغ در حال رسیدن به قیمت واقعی است چراکه قیمت تمام شده برای مرغدار حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.
مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت ذخیره مرغ در شرکت پشتیبانی امور دام مناسب است و در صورت تداوم این روند و ورود مرغ های منجمد به بازار، قیمت مرغ کاهش می یابد که البته این امر مجددا به ضرر مرغداران خواهد شد.
اخوان با بیان اینکه پیش بینی می‌شود تا اواخر شهریور قیمت مرغ در همین حدود فعلی باشد، گفت: جوجه ریزی در استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته طبیعی است و حتی افزایش هم داشته و قطعا در آینده افزایش بیشتری خواهد داشت اما به سبب عدم جوجه ریزی در استان‌های جنوبی، عرضه مرغ در کشور کاهش یافته است.
وی بیان کرد: استان مرکزی در تولید گوشت مرغ ۴۰ درصد مازاد تولید دارد که به سایر استان‌ها ارسال می‌شود، قیمت مرغ در استان مرکزی نسبت به استان‌های همجوار پایین‌تر است و البته قیمت مرغ تابع قیمت های کشوری است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
itpnews
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا