گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

صنایع دستی یزد حمایت شود

استاندار یزد گفت: با توجه به رکود اقتصادی ناشی از بیماری کرونا حمایت بیشتر از صنایع دستی هنرمندان بومی استان امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طالبی، ظهر امروز در نشست مشترک با فعالین حوزه صنایع دستی استان که به منظور بررسی چالش‌های این صنعت در سالن کوثر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: به دنبال جلب حمایت بخش خصوصی و دستگاه‌های دولتی برای رونق بخشی به صنایع دستی استان هستیم.

استاندار یزد گفت: تلاش می‌کنیم تا از طریق برقراری ارتباط بین دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی فعال در حوزه صنایع دستی استان بتوانیم فرهنگ غنی یزد را معرفی کنیم.

طالبی با بیان اینکه صنایع دستی علاوه بر جایگاهی که در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی دارد، نماد فرهنگ و تمدن جامعه است، ادامه داد: بسیاری از داشته‌های فرهنگی ما که در سال‌های گذشته به وجود آمده از طریق محصولات فرهنگی همچون صنایع دستی نسل به نسل منتقل شده است.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی و با توجه به رکود اقتصادی ناشی از کرونا، حمایت بیشتر از صنایع دستی استان امری ضروری است، افزود: وظیفه داریم در حوزه صنایع دستی اقدامات و فعالیت‌هایی را سامان دهیم.

استاندار یزد گفت: یکی از اقدامات خوبی که می‌تواند به رونق صنایع دستی استان کمک کند ایجاد شبکه حامی صنایع دستی است که بستر مناسب فعالیت این شبکه فراهم شده و هنرمندان می‌توانند از طریق این شبکه با نام و مشخصات خود، محصولات را معرفی و به فروش برسانند.

طالبی ادامه داد: استان یزد بیشترین تنوع در زمینه تولید صنایع دستی را در کشور دارد و در رابطه با فروش این تولیدات راه اندازی بازارچه دائمی فروش محصولات، غرفه‌های دائمی فروش صنایع‌دستی در فروشگاه‌های استان و ایجاد نمایشگاه‌های دائمی در مکان‌های پر تردد مانند فرودگاه را پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: فروش اقساطی صنایع دستی به کارکنان دولت، فراهم کردن سرمایه در گردش برای خریداران صنایع دستی و برقراری ارتباط فعالین حوزه صنایع دستی با تشکل‌های بخش خصوصی همچون اتاق بازرگانی از دیگر اقداماتی است که باید در این رابطه انجام شود.

طالبی با اشاره به مشکلات فعالین حوزه گردشگری استان در زمینه بیمه تصریح کرد: از مکانیزم و ظرفیت حمایتی تأمین اجتماعی، برای کمک به بیمه شدن فعالین حوزه گردشگری استفاده خواهیم کرد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا