گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

صادرات چمدانی مشکل صنایع دستی اصفهان

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی اصفهان صادرات چمدانی صنایع دستی را یکی از مشکلات این صنعت دانست و گفت: البته توسعه تجارت الکترونیک، صادرات در این بخش را شتاب بخشیده است.

جعفر جعفرصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به بازگشایی کارگاه‌های تولید صنایع دستی در استان اصفهان طبق دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده اظهار داشت: اگرچه این صنعت کم رونق شده اما امیدواریم بسته‌های حمایتی دولت بتواند در سرپا نگه داشتن این صنعت مؤثر واقع شود.

وی با اشاره به اینکه ۵ هزار کارگاه تولید صنایع دستی در استان اصفهان فعال است و اطلاعات بالغ بر ۴۰ هزار هنرمند در سامانه میراث فرهنگی استان اصفهان ثبت شده، تصریح کرد: برآورد می‌شود بالغ بر ۶۰ هزار هنرمند در حوزه صنایع دستی استان اصفهان فعال باشند و در این چند ماه اخیر از لحاظ هزینه‌ای ماهانه ۲۰۰ میلیارد تومان به این صنعت خسارت وارد شد.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی اصفهان با تاکید بر تنوع رشته‌های صنایع دستی گفت: رایزنی‌هایی با دولت برای ارائه تسهیلات متناسب با رشته صنایع دستی در حال انجام است که امیدواریم در جهت حمایت از تولید به نتیجه برسد.

جایگاه تحقیقات در شناسایی بازار هدف صنایع دستی را اولویت نخست

وی جایگاه تحقیقات در شناسایی بازار هدف صنایع دستی را اولویت نخست برشمرد و افزود: از سال گذشته که میز صادرات صنایع دستی به استان اصفهان منتقل شد و با تعیین چهار کمیته تولید، صادرات، پژوهش و اداری و ایجاد سامانه‌ای برای شناخت بازار هدف در حوزه صنایع دستی گام‌های مهمی برداشته شده است.

جعفرصالحی با اشاره به اینکه تاکنون اقدام ضابطه مند و متمرکز برای شناخت بازار هدف صنایع دستی انجام نشده است، گفت: با شکل گیری میز صادرات صنایع دستی کشور در استان اصفهان، امیدواریم بتوان با شناخت و درک واقع بینانه از جامعه هدف تولیدات صنایع دستی پررونق شود.

رایزنان فرهنگی بهترین مرجع جهت معرفی صنایع دستی به کشورهای خارجی هستند

وی با تاکید بر اینکه رایزنان فرهنگی بهترین مرجع جهت معرفی صنایع دستی به کشورهای خارجی هستند، تصریح کرد: جلسات متعددی با نماینده وزارت امور خارجه در استان اصفهان برگزار شد تا رایزنان فرهنگی با ابزار صنایع دستی فرهنگ و تاریخ این کشور را به جهانیان معرفی کنند و حتی قول‌هایی برای ایجاد ویترین صنایع دستی در سفارت خانه داده شد که هنوز این وعده محقق نگردیده است.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی اصفهان بیان داشت: انجمن صادرکنندگان صنایع دستی زیرنظر اتاق بازرگانی شکل گرفته که مسئول میز صادراتی صنایع دستی شده تا بتوان از توانمندی‌های اتاق بازرگانی در راستای توسعه تولیدات این صنعت بهره گرفت.

تشکیل شرکت‌های تعاونی در حوزه صنایع دستی می‌تواند در کنترل واسطه گردی مؤثر باشد

وی با اشاره به اینکه تشکیل شرکت‌های تعاونی در حوزه صنایع دستی می‌تواند در کنترل واسطه گردی مؤثر باشد، گفت: با مشارکت اتحادیه صنایع دستی و معاونت صنایع دستی میراث فرهنگی می‌توان شرکت‌های تعاونی به صورت حقوقی را ایجاد کرد تا بر بازار نظارت دقیق‌تری شود.

جعفرصالحی صادرات چمدانی صنایع دستی را یکی از مشکلات این صنعت توصیف کرد و افزود: توسعه تجارت الکترونیک این گونه صادرات را شتاب بخشیده است؛ عدم پرداخت عوارض برای صادرات صنایع دستی و از سوی دیگر عوامل بازدارنده در هنگام واردات صنایع دستی جذابیت صادرات چمدانی را دوچندان کرده است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا