گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تولید سالانه۱۲۵۰تن عسل در استان تهران

رییس سازمان جهاد کشاوررزی استان تهران با گرامیداشت روز جهانی زنبور عسل گفت: پرورش زنبور عسل از نظر اشتغال و درآمدزایی و نیز حفظ اکوسیستم طبیعی حائز اهمیت است؛ استان تهران نیز با دارا بودن 1128 زنبورستان و 133 هزار کندو ، سالانه 1247 تن عسل تولید می کند.

به گزارش ایانا در استان تهران، ذوالفقاری به مناسبت امروز ۳۱ اردیبهشت (مصادف با ۲۰می که به نام روز جهانی زنبورعسل نامگذاری شده، اظهار داشت: روز ۲۰ ماه مه میلادی از سوی سازمان ملل متحد جهت آگاهی سازی اهمیت زنبورعسل و حمایت از صنعت زنبورداری و تاثیرات مهم گرده افشانی زنبور عسل در توسعه پایدار کشاورزی و تامین غذا، روز جهانی زنبور اعلام شده است.

وی ادامه داد: ارزش اقتصادی زنبور عسل از بابت تولید محصولاتی از قبیل عسل، گرده گل، بره موم، ژل رویال، زهر زنبور عسل بر هیچ کس پوشیده نیست. علاوه بر جنبه­های اقتصادی زنبورعسل ، این حشره از مهمترین گروه گرده افشان ها در طبیعت به شمار می رود و در صورت نابودی، باعث کاهش عمده در تولیدات کشاورزی شده و می­توانند منجر به انقراض گونه­ های گیاهی و تغییر اکوسیستم کره زمین شوند.

ذوالفقاری افزود: بنابراین پرورش زنبور عسل از دو بعد، ایجاد اشتغال و درآمدزایی و نیز حفظ اکوسیستم طبیعی حائز اهمیت بوده و نامیدن یک روز جهانی به نام زنبور عسل به  منظور یادآوری و اهتمام هرچه بیشتر به صنعت زنبور و زنبورداری و جلوگیری از خطر نابودی نسل این حشره به دلیل مصرف انواع سموم شیمیایی روی کره زمین در دنیا ضروری است.

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه زنبورداری کمترین وابستگی را داشته و به ایجاد شغل و درآمد می‌انجامد، گفت: بر اساس طرح سرشماری زنبور عسل در سال گذشته، استان تهران با دارا بودن ۱۱۲۸ زنبورستان و ۱۳۳ هزار کندو ، مقدار ۱۲۴۷ تن عسل تولید داشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: همچنین جا دارد روز جهانی زنبور را به کلیه زنبورداران استان و فعالان این صنعت تبریک گفته و امیدواریم شاهد رشد چشمگیر این صنعت باشیم.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا