گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

نقش مهم سایت صنایع دستی در تولید متمرکز آثار هنری آذربایجان شرقی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: بهره برداری از سایت تخصصی صنایع دستی استان، نقش مهمی در تجمیع فعالیت‌های هنری و صنعتی ایفا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد رحمتی قبل از ظهر امروز پنج شنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه در دست اجرای سایت صنایع دستی قزلجه میدان، بر تسریع در روند آماده سازی زیرساخت‌های این سایت تاکید کرد و گفت: همکاری منظم دستگاه‌های مسئول در این زمینه ضروری است.

وی فعالیت گسترده و متمرکز هنرمندان و همچنین افزایش تولید محصولات هنری و صنعتی را از دیگر مزایای بهره برداری از سایت تخصصی صنایع دستی قزلجه میدان برشمرد و عنوان کرد: دستگاه‌های مسئول همچون میراث فرهنگی فرهنگی و شرکت شهرک‌های صنعتی استان، اقدامات لازم برای رفع مشکلات زیرساختی این سایت و تسریع در روند اجرا را در اولویت کاری خود قرار دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تلاش همه جانبه دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد برای افزایش سرانه فرهنگی در استان ابراز کرد: مشارکت دادن هرچه بیشتر مردم در اجرای پروژه‌های مختلف و بویژه پروژه‌های فرهنگی، امری ضروری است.

رحمتی، بهره برداری از سایت صنایع دستی قزلجه میدان را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری خود برشمرد و گفت: به رغم محدودیت در منابع دولتی، مدیریت ارشد استان تمامی تلاش خود را برای اختصاص اعتباری مناسب از محل کمک‌های فنی و اعتباری به این پروژه را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که برنامه ریزی‌های لازم جهت جلب مشارکت مدنی سرمایه‌گذاران در این پروژه انجام خواهد شد، اظهار کرد: در راستای توسعه پروژه سایت صنایع دستی استان زمینه لازم جهت مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم خواهد شد.

موضوعاتی همچون کاهش هزینه تمام شده در بخش‌های مختلف برای واگذاری اجرای پروژه به بخش خصوصی نیز در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کلنگ ساخت نخستین ناحیه صنعتی اشتغال صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در حالی اوایل دی ماه ۱۳۹۷ در محدوده روستای «قزلجه میدان» در ۱۰ کیلومتری شرق تبریز زمین زده شد که برای ساخت آن ۵۵۰ میلیارد ریال هزینه پیش بینی شده است.

ناحیه صنعتی اشتغال صنایع دستی استان در آزاد راه پیامبر اعظم جنب پلیس راه تبریز – بستان آباد در قالب ۱۵۲ قطعه کارگاهی احداث می‌شود که پیش بینی می‌شود با ساخت و با بهره برداری کامل از این ناحیه صنعتی، زمینه اشتغال ۶۰۰ نفر فراهم شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا