گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

۷۰۰ تن قارچ خوراکی در جویبار تولید شد

مدیر جهاد کشاورزی جویبار از تولید 700 تن قارچ خوراکی دکمه ای از واحد های تولیدی این شهرستان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، غلامرضا سعیدی گفت: سال گذشته ۷۰۰ تن قارچ خوراکی دکمه ای از ۸ واحد کوچک و بزرگ شهرستان جویبار تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار بیان کرد: قارچ یکی از سالم ترین مواد غذایی است که می تواند در ترکیب رژیم غذایی مبتلایان به دیابت جای گیرد، قارچ چربی و کلسترول ندارد، مقدار کمی هیدرات کربن را در خودش جای داده و از لحاظ داشتن پروتئین در سطح خوبی قرار دارد. ویتامین، مواد معدنی، آب و فیبر هم از سایر ترکیبات موجود در قارچ هستند که به سلامت هرچه بیشتر بیماران مبتلا به دیابت کمک می کنند.

وی با بیان این که پرورش دهنده قارچ کسی است که از عهده آماده سازی سالن پرورش، تأمین تجهیزات و  ابزار، تهیه بستر قارچ و سایر موارد بر آید، اذعان کرد: رعایت اصول بهداشتی را باید در سالن های پرورش قارچ برای پیشگیری آفات و بیماری های قارچ بعنوان قوانین اصلی و همیشگی مدنظر قرار داد.

سعیدی با اشاره باینکه همه قارچ ها خوراکی نیستند و برخی از قارچ های غیرخوراکی و سمی می توانند کشنده باشند، به مصرف کنندگان توصیه کرد قارچ مصرفی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و به صورت بسته بندی های بهداشتی تهیه کنند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا