گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تولید ۹۷۰ تن قارچ خوراکی در خراسان شمالی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با بهره برداری از دو واحد صنعتی تولید و پرورش قارچ خوراکی میزان تولید قارچ استان به 970 تن رسید که در مقایسه با سال قبل 230 درصد رشد داشته است .

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمدعلی شریکیان گفت: این تولید توسط ۷ واحد صنعتی و ۴۸ واحد کوچک در قالب مشاغل خانگی تولید و به بازار مصرف عرضه شده است.

وی افزود: صدور مجوز و تامین تسهیلات سرمایه ای و سرمایه در گردش برای واحد های تولیدی و برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی از مهمترین اقدامات سازمان جهاد کشاورزی برای توسعه کشت این محصول بوده است .

شریکیان بیان کرد : قارچ یکی از سالم ترین مواد غذایی است که می تواند در ترکیب رژیم غذایی مبتلایان به دیابت جای گیرد، قارچ چربی و کلسترول ندارد، مقدار کمی هیدرات کربن را در خود جای داده و از لحاظ داشتن پروتئین در سطح خوبی قرار دارد. ویتامین، مواد معدنی، آب و فیبر هم از سایر ترکیبات موجود در قارچ هستند که به سلامت هرچه بیشتر بیماران مبتلا به دیابت کمک می کنند.

وی با بیان این که پرورش دهنده قارچ کسی است که از عهده آماده سازی سالن پرورش، تأمین تجهیزات و  ابزار، تهیه بستر قارچ و سایر موارد بر آید، اذعان کرد: رعایت اصول بهداشتی را باید در سالن های پرورش قارچ برای پیشگیری آفات و بیماری های قارچ بعنوان قوانین اصلی و همیشگی مدنظر قرار داد.

شریکیان با اشاره به شرایط جوی و بارش های مطلوب سال جاری که زمینه رشد قارچ های خودرو را فراهم آورده موکدا توصیه کرد از مصرف قارچ های خودرو در مراتع، عرصه های طبیعی و جنگلی خودداری کنند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا