گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

پیش‌بینی کشت ۵۵۰۰ هکتار سبزی و صیفی

عملیات کاشت محصولات سبزی، جالیزی و صیفی جات از جمله طالبی، خربزه، هندوانه، خیار و گوجه فرنگی در شهرستان پارس آباد آغاز شده است .

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، حسن نظیفی با اعلام این خبر افزود : عملیات کاشت محصولات سبزی، جالیزی و صیفی جات از جمله طالبی، خربزه، هندوانه، خیار و گوجه فرنگی در شهرستان پارس آباد آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری، به میزان ۵۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان، به کشت این محصولات اختصاص یابد که بیش از ۲۰۰۰ نفر از کشاورزان منطقه مشغول تولید این محصولات خواهند داد.

این مقام مسئول افزود: در سال گذشته حدود ۱۸۳ هزار تن محصولات جالیزی در این منطقه برداشت شده بود که پیش بینی می شود در سال زراعی جاری ( جهش تولید ) افزون بر ۲۰۰ هزار تن محصول از این اراضی استحصال و علاوه بر تأمین نیاز استان به سایر استان‌های دیگر نیز صادر شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد در ادامه سخنان خود افزود: : از جمله ارقام مورد کشت در این شهرستان، محصول طالبی ارقام آناناسی و آتشی، محصول خربزه رقم مشهدی، هندوانه رقم یواس اگریسید، چارلستون گری، خیار رقم هیبرید سوپر دومینوس و گوجه فرنگی ارقام ایدن، متین و سما می باشد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا