گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کشت غلات در بیش از ۲۴۰۰هکتار از مزارع قرچک/ آغاز مبارزه با علف‌های هرز

مدیر جهادکشاورزی قرچک با اشاره به آغاز مبارزه علیه علف های هرز پهن برگ ونازک برگ درسطح شهرستان، ازکشاورزان خواست جهت جلوگیری ازخسارت مزارع خود را سمپاشی نمایند و گفت: بیش از 2400هکتار از مزارع این شهرستان تحت کشت کلزا قرار دارد.

علی محمد حسینی در گفتگو با ایانا در استان تهران، درخصوص سطح زیرکشت مزارع غلات شهرستان قرچک گفت: در سال زراعی جاری، ۱۸۰۰هکتار از مزارع تحت کشت گندم، ۶۰۰ هکتار جو و۷۰ هکتار کلزا قرار دارد.

وی با اشاره وضعیت مراقبت وکنترل عوامل خسارتزای کشت های پاییزه گفت: مبارزه با علف های هرز در مزارع گندم به میزان ۸۶۰هکتار انجام شده که ۸۶۰هکتار علیه علف های هرز نارک برگ و ۴۹۵ هکتار علیه علف های هرز پهن برگ مبارزه شده که ۴۸۰ هکتار علف کش دو منظوره استفاده شده است .

وی ادامه داد: هم چنین مبارزه شمیایی در ۴۶۷هکتار از مزارع جو شهرستان علیه علف های هرز نازک برگ و۳۳۵هکتار تاکنون علیه پهن برگ صورت گرفته است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قرچک، ۴۵ هکتار نازک برگ با سم هالوکسی فوب و۵هکتار پهن برگ با بوتیزان و ۲۰هکتار وجین مبارزه مکانیکی و۱۵هکتار مبارزه با شته با سم کنفیدور  وپریمور نیز در مزارع کلزا صورت گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت مبارزه با افت سن غلات تصریح کرد: کشاورزان امادگی داشته باشند با رسیدن تعداد سن به میزان قابل قبول نرم مبارزه و اعلام کلینک های گیاهپزشکی با مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی مبارزه با سن را آغاز نماییند.

محمد حسینی تاکید کرد: وجود علف های هرز از عوامل کاهش تولید بسیار موثر است که در صورت عدم سمپاشی مزارع در موقع خود کشاورزان با خسارت تولید مواجه می شوند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ايانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا