گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

ورود توت فرنگی نوبرانه مازندران به بازار

همزمان با نخستین برداشت توت فرنگی در شهرستان جویبار ، این میوه بهاری با قیمت مناسب برای کشاورز وارد بازار استان مازندران شده است.

برداشت محصول توت فرنگی در مازندران همه ساله از نیمه دوم فروردین آغاز می شود و تا پایان خرداد ادامه می یابد و طبق بررسی های صورت گرفته قیمت توت فرنگی نوبرانه در بازار استان  اکنون کیلویی ۳۵هزار تومان است.
طبق آمار جهاد کشاورزی ،مازندران با سطح زیر کشت یکهزارو ۵۰۰ هکتار پس از استان کردستان رتبه دوم تولید توت فرنگی را در کشور دارد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جویبار از نخستین برداشت نوبرانه توت فرنگی استان از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت:  امسال ۲۲۰ هکتار از مزارع جویبار به کشت توت فرنگی اختصاص یافت که پیش بینی می شود ۲ هزار و ۲۰۰ تن محصول تولید شود.

غلامرضا سعیدی به افزایش ۶۰ درصدی سطح زیر کشت توت فرنگی نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود:  تغییر کشت از سنتی به روش های نوین سبب شد تا با استفاده از عملیات تقویت خاک ، پوشش پلاستیک روی زمین و اصلاح بذر در ۹۵ درصد مزارع، علاوه بر افزایش میزان تولید و زودرس کردن برداشت ،کیفیت تولید نیز بالا برود.

وی بالا رفتن کیفیت تولید و ماندگاری محصول توت فرنگی را از مزایا کشت نوین برشمرد و اظهار داشت: برداشت انبوه  این محصول بهاره مازندران تا ۱۰ روز آینده آغاز می شود.

این کارشناس کشاورزی مازندران به اهمیت رعایت مقولات بهداشتی بریا پیشگیری از ابتلا به بیماری ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: کشاورزان باید علاوه بر رعایت فاصله و به کار گیری کارگران بومی حتما  از دستکش هنگام برداشت استفاده کنند.

،بابلسر ،جویبار و آمل بیشترین سطح زیر کشت توت فرنگی استان مازندران را دارند.
از یک بوته توت فرنگی تا سه مرحله برداشت می شود و متوسط برداشت توت فرنگی در هر هکتار ۱۰ تن است.
توت فرنگی میوه ای است که هر چه بیشتر نور آفتاب دریافت کند ، رنگش قرمزتر ، مزه اش شیرین تر ، کیفیتش بیشتر و خوش طعم تر می شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ايرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا