گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

فعالیت ۲۰ بانک نشا در ساری

مدیر جهاد کشاورزی ساری با بیان اینکه 20 بانک نشا در شهرستان ساری فعال هستند، گفت: امکان استفاده از ماشین آلات کشاورزی و توسعه کشت مکانیزه برنج از مهمترین اهداف ایجاد این بانک است

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، رضا پورفلاح از تخصیص ۸۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی این شهرستان در سال ۹۸ خبر داد و گفت: ۱۸۸ درصد این اعتبار جذب و ۲۲۹ نفر موفق به دریافت ۹۲ دستگاه تراکتور، ۷۹ دستگاه کمباین برنج، ۳۳ دستگاه نشاگر برنج، ۱۸ دستگاه تیلر و ۵۴ دستگاه انواع ادوات و دنباله بند ها شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با اشاره به مزایای ایجاد بانک نشاء برنج اظهار کرد: استفاده از متخصصان بخش کشاوزی برای تهیه و تولید نشاء سالم و عاری از آفت و بیماری و صرفه جویی در میزان بذر مصرفی و هزینه‌ های تهیه نشاء و تولید برنج، باعث افزایش راندمان تولید می شود.

وی با بیان اینکه ۲۰ بانک نشا در شهرستان ساری فعال هستند، ادامه داد: امکان استفاده از ماشین آلات کشاورزی و توسعه کشت مکانیزه برنج از مهمترین اهداف ایجاد این بانک است.

پورفلاح اضافه کرد: با بکارگیری دستگاه مکانیزه، هزینه مرزکشی و نشاکاری در شالیزارها کاهش می یابد و در شرایط کنونی برای پیشگیری از بیماری کرونا و قطع زنجیره انتقال آن بهترین راه برای انجام فعالیت های بخش کشاورزی، استفاده کمتر از کارگران و کشت و کار مکانیزه است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا