گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

توصیه‌های کشاورزی در روزهای یخبندان بهاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: باتوجه به وقوع یخبندان، لازم است کشاورزان، دامداران، باعذاران، عشایر و گلخانه‌داران اقدامات لازم را برای جلوگیری از بروز خسارت انجام دهند.

غلامرضا قوسی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به دلیل کاهش محسوس دمای هوا در روزهای اخیر و خطر ایجاد سیلاب ضرورت دارد کشاورزان، دامداران، باعذاران، عشایر و گلخانه‌داران اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

وی افزود: در مورد گلخانه‌ها به دلیل اینکه محیط‌ها بسته بوده مدیریت آسان تر است، اما ضرورت دارد که مرغداران و گلخانه داران ضمن اطمینان از عملکرد مناسب سیستم‌های گرمایشی از سالم بودن پوشش‌های گلخانه‌ای و سالن‌های تولید اطمینان حاصل کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه مرغداران و گلخانه‌داران لازم است نسبت به تدارک سوخت اقدامات مقتضی را انجام دهند، تصریح کرد: در مورد باغات، باتوجه به بارش های اخیر در بعضی از مناطق دما به زیر صفر می‌رسد و باغداران لازم است اقدامات مقتضی را انجام دهند.

قوسی ادامه داد: باتوجه به اینکه برخی از درختان میوه در مرحله گلدهی هستند، انجام تمهیدات لازم برای مبارزه بایخبندان در مناطق سردسیر ضروری است.

وی اظهار کرد: آبیاری غرقابی و روشن کردن سیستم‌های آییاری تحت فشار از اقدامات لازم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: جلوگیری از هرگونه محلول پاشی و سم پاشی در مزارع، پخش کود سرک در مزارع گندم، جو و کلزا و پایش مستمر مزارع کلزا برای مبارزه با شته مومی از دیگر اقداماتی است که کشاورزان باید مدنظر قرار دهند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا