گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

اصلاح باغ های گردوی مرودشت با استفاده از پیوندک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تهیه 540 شاخه پیوندک به منظور اصلاح باغ های گردو در این شهرستان خبر داد و گفت: این تعداد شاخه پیوندک به صورت پراکنده و به منظور اصلاح حدود 180 اصله درخت در دو هکتار باغ گردو مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عزیز رحیمی افزود: ۳۰۰ شاخه ازپیوندک های تهیه شده که از ارقام z64 و جمال است از شهرستان نی ریز و مابقی نیز از رقم چندلر و از باغ گردوی موجود در شهرستان مرودشت تهیه شده است.

وی ابراز کرد:  اکثر باغ های گردوی شهرستان بذری و فاقد خصوصیات خوب و بهره وری مناسب است از این رو متقاضیان اصلاح باغ ها  شناسایی و ارقام اصلاح شده و مورد تایید موسسه تحقیقات بذر و نهال تهیه در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

رحیمی با بیان اینکه امکان تهیه پیوندک از ارقام پربازده و باکیفیت موجود در باغ خود متقاضیان نیز وجود دارد، بیان کرد: پیوندک های تهیه شده پس از ضدعفونی و بسته بندی در سردخانه نگهداری می شوند که پس از شروع فصل رشد درختان، از اواخر فروردین تا اردیبهشت عملیات پیوند تاجی روی درختان مورد نظرانجام می گیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: این عملیات با هدف افزایش کیفیت و عملکرد  باغ های گردو و جایگزینی ارقام نامناسب و کم بازده با ارقام پر بازده و مناسب  و مقاوم به تنش های محیطی انجام می شود.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مرودشت اظهار امیدواری کرد با اجرای عملیات اصلاح، عملکرد باغ ها از دو تن در هکتار به حداقل پنج تن در هر هکتار افزایش یابد.

وی یاد آور شد: در شهرستان مرودشت ۹۵۰ هکتار باغ گردو وجود دارد که بیش از نیمی از انان احتیاج به اصلاح دارند.

مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد‌.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا