گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

اصول بهداشتی برای نگهداری حیوانات خانگی رعایت شود

مدیرکل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا رعایت اصول بهداشتی برای نگهداری حیوانات خانگی الزامی است.

«سید بهمن نقیبی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: ویروس کرونا یک ویروس جدید و ناشناخته است که هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص ابعاد مختلف، نوع جهش ویروس و ابعاد افزایش و اپیدمی شدن آن نداریم.

مدیرکل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور  اظهارداشت: لازم است که شهروندانی که حیوانات خانگی در منزل نگهداری می کنند تمامی مسائل بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

به گفته نقیبی، آنچه مشخص است منشاء انتقال ویروس کرونا از حیواناتی همچون  خفاش، مار و مورچه خوار پولک دار به انسان صورت گرفته است و اکنون این ویروس انتقال وسیع انسان به انسان دارد.

مدیرکل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه در شرایط فعلی حیوانات قابلیت انتقال ویروس کرونا را به صورت یک ناقل مکانیکی دارند، گفت: تاکنون موارد فراگیری از انتقال سیستمیک بیماری از دام به انسان گزارش نشده است.

وی تصریح کرد: حیوانات خیابانی و خانگی می توانند در صورت مجاورت با فرد مبتلا و نشستن ویروس روی بدنشان آن را به صورت مکانیکی انتقال دهند.

نقیبی با تاکید براینکه هموطنان تا جای ممکن از خروج حیوانات خانگی به خارج از منازل خودداری کنند، اظهارداشت: دارندگان حیوانات خانگی برای رعایت اصول بهداشتی علاوه بر نظاف روزانه حیوانات، قرص انگل و واکسیناسیون را به موقع انجام دهند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا