گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

رشته‌های پرطرفدار مشاغل خانگی

رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با اشاره به سقف پرداخت وام مشاغل خانگی، از الکترونیکی شدن صدور مجوز مشاغل خانگی به صورت کامل خبر داد و آن را موجب کاهش هزینه‌ و افزایش رضایتمندی متقاضیان دانست.

رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با اشاره به سقف پرداخت وام مشاغل خانگی، از الکترونیکی شدن صدور مجوز مشاغل خانگی به صورت کامل خبر داد و آن را موجب کاهش هزینه‌ و افزایش رضایتمندی متقاضیان دانست.

مهناز امامدادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره رشته‌های مورد تقاضا درحوزه مشاغل خانگی گفت: در حال حاضر ۳۳۰ رشته مشاغل خانگی وجود دارد که بیشتر آنها در زمینه قالیبافی، فرش، صنایع دستی، خیاطی، پوشاک، گیاهان دارویی و نگهداری از دام و طیور است. علاوه بر اینها رشته‌های پرطرفدار و مورد تقاضای دیگری هم وجود دارد که پرورش قارچ، تراش سنگهای قیمتی، جواهرسازی، تولید زعفران، تولید عسل، معرق صدف و گرافیک کامپیوتری از جمله این رشته‌ها به شمار می‌رود.

سقف تسهیلات فردی مشاغل خانگی ۵۰ میلیون تومان

وی درباره میزان تسهیلات پرداختی به مشاغل خانگی گفت: در حال حاضر سقف وام مشاغل خانگی برای افراد حقیقی تا ۵۰ میلیون تومان است، در صورتی که قبلا ۲۰ میلیون تومان بود و میزان وام و تسهیلات برای فعالیت‌های شبکه‌ای، گروهی و پشتیبانی نیز تا ۲۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با بیان اینکه دادن وام به تنهایی موجب ایجاد شغل نمی‌شود،‌ گفت: مطالعات ما نشان می‌دهد که بخش اعظمی از متقاضیان نیازمند توانمندسازی هستند و با دریافت مشاوره می‌توانند تولید با کیفیتی عرضه کنند.

امامدادی با اشاره به الگوی توسعه مشاغل خانگی افزود: این الگو بر سه پایه شناسایی مزیت‌ها و فرصت‌های هر منطقه، توانمندسازی متقاضیان و اتصال آنها به بازار قرار دارد.

کاهش زمان و هزینه با الکترونیکی شدن مجوز مشاغل خانگی

وی در عین حال از نهایی شدن صدور الکترونیکی مجوزهای مشاغل خانگی خبر داد و گفت: با همکاری دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت کار، از این پس مجوزهای مشاغل خانگی به شکل الکترونیکی صادر می‌شود و این کار به منظور تسریع در انجام کار، کاهش زمان و هزینه، تامین رضایت و کرامت مردم انجام می‌پذیرد.

رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، شفافیت و تسهیل‌گری در فرآیند صدور مجوزهای مشاغل خانگی را از مزایای مجوزهای الکترونیکی برشمرد و گفت: این طرح ابتدا در استانهای ایلام، کرمان،‌گیلان و خراسان جنوبی به شکل آزمایشی و پس از آن در کل کشور به اجرا در می آید.

به گزارش ایسنا، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از جمله طرح های اشتغال حمایتی ذیل برنامه اشتغال فراگیر است که اجرای آن تاثیر بسزایی در کاهش بیکاری استانها داشته است.بر اساس آمارها طی سالهای ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ بیش از ۲۴۰ هزار مجوز مشاغل خانگی صادر و برای ۱۲۳ هزار نفر تسهیلات پرداخت شده است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا